Suomen A3 -mallisto koostuu kolmesta aina valmiiksi varustellusta varustetasosta: A3, A3 Plus sekä A3 S line – kuvastaen Audi-malliston uutta nimeämislogiikkaa. Audi A3 allstreet -mallin osalta on puolestaan yksi aina valmiiksi varusteltu varustetaso.
Audi
Audi A3 facelift ja täysin uusi Audi A3 allstreet: Urheilullisempi muotoilu ja laajennettu vakiovarustelu
Crossover-malli A3 allstreet tarjoaa korkeamman maavaran ja erottuvan off road -ilmeen. Integroitu Audi-kauppa sovelluksille ja toiminnoille takaa henkilökohtaisen digitaalisen kokemuksen. Myynti on alkanut Suomessa.
Laaja uudistus myyntimenestysmalliin: auto, jolla Audi perusti kompaktin premium-autojen luokan vuonna 1996 – uudistunut A3 on urheilullisempi, mukavampi ja digitaalisempi kuin koskaan, kiitos edistyksellisen suunnittelun, huomattavasti laajentuneen vakiovarustelun ja uusien materiaalien.
Sovellukset, joita voidaan käyttää suoraan auton näytössä (lisävaruste), päiväajovalojen eri kuviot ja mahdollisuus lisätä auton toimintoja tarpeen mukaan milloin tahansa mahdollistavat laajan yksilöimisen.
Audi A3 allstreet, A3-perheen erottuva crossover-malli, on täysin uusi. Auto tarjoaa tunnusomaisen off-road-ilmeen, kolme senttimetriä lisää maavaraa ja korkeamman istuinasennon A3 Spotbackiin verrattuna.
Urheilullisempi kuin koskaan: Audi A3:n ulkopuoli
Uudistuneet Audi A3 Sportback- ja Sedan-mallit: dynaamisempi – edistyksellisempi – ilmeikkäämpi. Kuusikulmaisessa, kehyksettömässä Singleframe-etusäleikössä on uusi rakenne ja se on huomattavasti litteämpi ja leveämpi.
Se hallitsee auton etupuolta ja symboloi uudelleen muotoiltujen etupuskurin design-elementtien lisäksi selkeästi kompaktien mallien urheilullista luonnetta. Näyttävä etuspoileri saa Audi A3:n näyttämään matalammalta.
Sama koskee auton takaosaa, joka on erityisen urheilullinen uuden puskurin ja erottuvan diffuusorin ansiosta.
Osittain RS-malleista inspiroidut progressiiviset suunnitteluelementit ovat erityisen tehokkaita yhdistettyinä S line -ulkonäköön. Uudet, ilmeikkäät District-vihreä ja Progressive-punainen -metallivärit korostavat dynaamista ilmettä.
Off-road-ilme ja korkeampi maavara: uusi Audi A3 allstreet
Audi A3 allstreet erottuu muusta A3-perheestä heti ensisilmäyksellä. Kompaktin premium-luokan crossover-mallilla on täysin ainutlaatuinen ulkonäkö.
Autossa on käytetty erityisiä suunnitteluelementtejä, jotta auton korkeampaa maavaraa saatiin korostettua.
Tämä saavutettiin muun muassa korostamalla vertikaalisesti mattamustaa Singleframea. Suuri kahdeksankulmainen jäähdyttimen säleikkö hunajakennorakenteineen on korkeammalla kuin A3 Sportbackissa ja yhdistää crossover-mallin paremmin Q-malleihin.
Ainutlaatuista vain allstreet-mallille kolme uraa edessä ja takana lisäävät off-road-luonnetta.
Tummat helmat ja oven alaosan reunus korostavat auton voimakasta ilmettä ja visualisoivat sen korkeamman maavaran. Audi A3 allstreetin alusta on 15 mm korkeampi kuin A3 Sportbackin vakioalustassa, tarjoten korkeamman istuinasennon.
Erityinen jousi-/iskunvaimentimien viritys tarjoaa erinomaisen tasapainon huippuluokan ajomukavuuden ja urheilullisen, tarkan ajokokemuksen välillä.
Yhdessä suuremman renkaan halkaisijan kanssa maavaraa on 30 mm enemmän. Leveät pyöränkaaret korostavat auton luonnetta.
Audi A3 Sedan. Ensimmäistä kertaa A3-sarjan malleissa on nyt mahdollista valita ja vaihtaa MMI:n kautta jopa neljän erilaisen digitaalisen päiväajovalokuvion välillä. Auton ulkonäköä voidaan muuttaa milloin tahansa ja samalla yksilöidä sitä paremmin. Myös kotiinpaluun/kotoa lähtemisen kuviot ovat erilaiset kussakin valokuviossa.
Audi
Hieman korotetun istuinasennon ansiosta A3 allstreet tarjoaa parempaa mukavuutta autoon astuessa ja siitä poistuttaessa. A3 Sportbackin tapaan tavaratilan tilavuus on 380 litraa ja jopa 1 200 litraa takaistuimen ollessa taitettuna. Mallissa on mustat kattokaiteet vakiona.
Lisävarusteisiin kuuluvat sähköinen takaluukku, irrotettava vetokoukku sekä säilytys- ja tavaratilapaketti. Jälkimmäisen avulla asiakas voi säilyttää pieniä tavaroita etuistuinten selkänojaan kiinnitetyissä verkoissa tai kuljettajan puolella olevassa lokerossa. Tavaratilassa oleva verkko estää suurempia matkatavaroita liikkumasta ajon aikana.
Valikoimassa neljä erilaista päiväajovalokuviota (lisävaruste)
Ensimmäistä kertaa A3-sarjan malleissa on nyt mahdollista valita ja vaihtaa MMI:n kautta jopa neljän erilaisen digitaalisen päiväajovalokuvion välillä. Auton ulkonäköä voidaan muuttaa milloin tahansa ja samalla yksilöidä sitä paremmin.
Myös kotiinpaluun/kotoa lähtemisen kuviot ovat erilaiset kussakin valokuviossa. LED- ja Matrix LED -ajovalot luovat digitaaliset päiväajovalot käyttämällä 24 pikselin elementtejä kolmessa rivissä. Ajovalojen kiilamainen, litteä muoto ja laaja valografiikka korostavat A3-mallien urheilullista luonnetta.
Merkittävästi uusittu: sisustus
Myös sisustusta on terävöitetty huomattavasti, jotta se sopii yhteen auton ulkonäköön. Mukana on useita innovaatioita – vaihteenvalitsimen suunnittelusta ja tuuletusaukoista koristeellisiin kangas-somistelistoihin ja uuteen sisävalaistukseen. Kaikki nämä elementit ovat tarkkoja ja yksityiskohtaisia korostaen auton edistyksellistä ja teknistä ilmettä.
Uudet ilmastoinnin suuttimien kromi-/kiiltomusta-optiikka korostaa sisätilojen leveyttä ja premiumiteettiä. Keskikonsolin pintamateriaaleja on uudistettu, uudelleen suunniteltujen elementtien yhteydessä.
Myös sisäovien kahvoissa on uusi tehosteviimeistely, joka vastaa keskikonsolin korosteväriä tuoden sisätilojen värimaailmaa yhteen. Kätevien mukinpidikkeiden lisäksi keskikonsolissa on vakiona myös säädettävä käsinoja. Kompakti vaihteenvaihtaja on saanut myös uuden ilmeen. Tasaisemman muotoilunsa ansiosta se sulautuu saumattomasti keskikonsoliin.
Vakiovarusteinen sisävalaistus korostaa ovia ja jalkatilaa. Lisävalaistuselementtejä ja ääriviivavalaistus kytkinpaneelissa ja kynnyksissä on saatavana lisävarusteena. A3-mallin uudistuksen myötä ääriviivavalaistus kulkee keskikonsolin ympäri ja vakiovarusteena olevat mukinpitimet ovat valaistuja.
Yksi uusi suunnitteluelementti on, että etuovien sisäpinnat ovat taustavalaistuja. Kangaspaneeli leikattiin laserilla 300 kertaa tämän ominaisuuden mahdollistamiseksi. Viisi segmenttiä valaisee ovipaneelin valonlähteellä. Niiden eri koko luo dynaamisen valovirran, joka näkyy myös autoa lukittaessa ja avattaessa.
Laajan yksilöimisen mahdollistaa MMI:n kautta valittavissa olevat 30 erilaista valoväriä. Uuden SONOS-äänijärjestelmän suuret kaiuttimet sijaitsevat ovien alaosassa, mikä tekee 3D-äänestä mukaansatempaavan kuuntelukokemuksen.
A3:ssa on nyt kaksi lisävarusteista kangas-somistelistaa: teknisesti kuvioitu kangas- sekä Dinamica ® mikrokuitu -somistelista. Kangas-somistelista on valmistettu 100-prosenttisesti kierrätetystä polyesterista.
Somistelistan lisäksi Dinamica® mikrokuitua käytetään myös istuimien verhoiluna. Dinamica näyttää ja tuntuu mokkanahalta, mutta on osittain valmistettu kierrätetystä polyesteristä.
Liitettävyys: sovellusten ja toimintojen integrointi tarpeen mukaan
Audi A3 ja Audi A3 allstreet ovat digitaalisia – lukuisten liitettävyyspalvelujen, tilaustoimintojen ja sovelluskaupan ansiosta. Vakiovarusteisiin kuuluu DAB+-digitaaliradio ja 10,1 tuuman kosketusnäyttö sekä Audi virtual cockpit ja induktiivinen älypuhelimen laturi. Etuosan keskikonsolin kahden USB C -latausportin lisäksi kaksi lisäporttia takana ovat myös vakiona.
Lisävarusteisiin kuuluvat MMI-navigointi plus - täydellinen liitäntäportfolio ja pääsy sovelluskauppaan, jonka avulla kuljettaja voi käyttää monenlaisia sovelluksia auton näytön kautta.
Audi A3 Sportback. Yksi uusi suunnitteluelementti on, että etuovien sisäpinnat ovat taustavalaistuja. Kangaspaneeli leikattiin laserilla 300 kertaa tämän ominaisuuden mahdollistamiseksi. Viisi segmenttiä valaisee ovipaneelin valonlähteellä. Niiden eri koko luo dynaamisen valovirran, joka näkyy myös autoa lukittaessa ja avattaessa. Laajan yksilöimisen mahdollistaa MMI:n kautta valittavissa olevat 30 erilaista valoväriä. Uuden SONOS-äänijärjestelmän suuret kaiuttimet sijaitsevat ovien alaosassa, mikä tekee 3D-äänestä mukaansatempaavan kuuntelukokemuksen.
Audi
Liitännän avulla asiakkaat voivat suoraan ja intuitiivisesti käyttää suosittuja kolmannen osapuolen sovelluksia MMI-kosketusnäytöllä autossa olevan datalinkin avulla. Valitut sovellukset asennetaan auton multimediajärjestelmään – ilman kiertotietä käyttäjän älypuhelimen kautta.
Älykkäät kuljettajaa avustavat järjestelmät kaupunkikäyttöön ja pitkille ajomatkoille
Audi A3 ja Audi A3 allstreet ovat jo vakiona erittäin korkealla turvallisuustasolla. Audi pre sense front, törmäyksenesto- ja kääntymisavustin sekä kaistavahti auttavat estämään onnettomuuksia muiden tienkäyttäjien kanssa.
Adaptiivinen ajoavustin (lisävaruste) avustaa pitkittäis- ja sivusuunnassa, ja jota on täydennetty kaistanvaihtoavustintoiminnolla, parantaen ajomukavuutta. Järjestelmä avustaa kiihdytystä, jarrutusta ja ohjaamista sekä kaistanvaihdoissa yli 90 km/h nopeuksilla moottoriteillä.
MMI:n kautta aktivoitu järjestelmä ilmoittaa takatutkan tietojen perusteella, onko kaistaa mahdollista vaihtaa (lisävaruste) ja mihin suuntaan kojetaulussa ja head-up-näytössä (lisävaruste) olevien valkoisten nuolien avulla. Jos kuljettaja aloittaa kaistanvaihdon napauttamalla suuntavilkkua, järjestelmä auttaa aktiivisesti kuljettajaa ohjaamisessa (lisävaruste).
Kaupunkiliikenteessä pysäköintiavustin (vakiovaruste) auttaa kuljettajaa pysäköimään ja peruuttamaan pysäköintipaikalta tarkkojen ohjausliikkeiden avulla. Kaistanvaihtovaroitus, poistumisvaroitus ja takaristeysapu (lisävaruste) käyttävät takatutkat valvomaan liikennettä ajoneuvon takana ja vieressä, mikä lisää turvallisuutta ja mukavuutta.
Myynti on alkanut
Suomessa Audi A3 -malliston myynti alkaa yhdellä moottoriversiolla – 35 TFSI. Alkaen-versio 30 TFSI tulee myyntiin pian 35 TFSI -version jälkeen. Molemmat moottoriversiot ovat varustettu 1,5 l bensiinimoottorilla, 7-vaiheisella S tronic -automaattivaihteistolla ja kevythybriditekniikalla.
30 TFSI -mallissa tehoa on 85 kW ja 35 TFSI -mallissa 110 kW. Myöhemmin mallisto laajenee bensiinimoottorisilla S3, RS 3, 40 TFSI quattro -malleilla, sekä alkusyksystä TFSI e -ladattavilla hybridimalleilla. Kaikki A3-mallit ovat aina automaattivaihteisia.
Suomen A3 -mallisto koostuu kolmesta aina valmiiksi varustellusta varustetasosta: A3, A3 Plus sekä A3 S line – kuvastaen Audi-malliston uutta nimeämislogiikkaa. Audi A3 allstreet -mallin osalta on puolestaan yksi aina valmiiksi varusteltu varustetaso.
Malliston jokainen varustetaso on aina erittäin kattavasti varusteltu niin ulkoiselta ilmeeltään, sisätilojen viimeistelyltään, kuin avustavien järjestelmien ja teknologian osalta –
Suomen Audi A3 -mallisto on aina valmiiksi varusteltu. Uuden Audi A3 -malliston varustetasot perustuvat A3 -varustetasoon, jossa vakiovarusteena ovat mm. seuraavat varusteet: adaptiivinen vakionopeussäädin, pysäköintitutkat edessä ja takana, peruutuskamera, Park assist -pysäköintiavustin, Audi Smartphone Interface - älypuhelimen liitäntä, urheiluistuimet, sisätilan alumiinioptiikka -paketti, 3-alueinen automaatti-ilmastointi, LED-sisävalopaketti, Audi phone box -light – älypuhelimen langaton lataus, LED-ajovalot muutettavalla päiväajovalon kuviolla sekä LED-takavalot dynaamisilla suuntavilkuilla.
Audi A3 Plus sekä Audi A3 S line -malleissa vakiovarusteina näiden lisäksi vielä SONOS premium -äänentoistojärjestelmä, tumma alumiinisomistelista ”Spectrum”, Advanced key system, 17” alumiinivanteet sekä muut mallien ominaiset ulkoiset elementit.
Kaikki A3-mallit valmistetaan Audin Ingolstadtin tehtaalla ja ensimmäiset uudet Audi A3 -mallit saapuvat Suomen Audi-jälleenmyyjille toukokuussa.
Hinta on alkaen 33 990 euroa (Audi A3 Sportback 30 TFSI). Audi A3 allstreet 35 TFSI maksaa alkaen 39 990 euroa.
Audi-lehduistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
OePhi Tanskasta
Kristiinankaupungissa odotti 200-vuotias puutalo
Tiili, tiikki ja kastanja hurmasivat 60-luvun rivitalossa
Staxin uusi kuulokesetti
Pioneerilta kaksi uutta av-vahvistinta
Arendal Soundin subbari alennuksella
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
Yamaha Puolasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN