Volkswagen ID.7 -ennakkoesittelykiertue kiertää ympäri Suomen 5.-16.9.2023 (paikkakunnat ilmoitetaan myöhemmin) ja Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -mallit saapuvat loppusyksystä.
Volkswagen
Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa
Volkswagen ID.7:ssä on markkinoiden monipuolisin akun pikalatausesilämmitys, sekä uusi, Volkswagenin itse kehittämä erittäin energiatehokas sekä aiempaa tehokkaampi sähkömoottori.
Volkswagen ID.7 liikahtaa uuden, entistä tehokkaamman sähkömoottorin voimin. Pienen ilmanvastuskertoimen (noin 0,23) ja erittäin energiatehokkaan sähkömoottorinsa ansiosta Volkswagen ID.7 saavuttaa 77 kWh:n akulla jopa 617 kilometrin WLTP-toimintamatkan (Suomen varustelutaso).
Volkswagen ID.7 mallin myynti on alkanut Suomessa. Lanseerausvaiheessa Volkswagen ID.7 on saatavilla kolmella eri varustetasolla: Pro Business, Pro Business Plus ja Pro Business Max.
Kaikissa on 77 kWh akku (82 kWh bruttokapasiteetti), jonka maksimilatausteho on 175 kW.
Sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä.
Kaikki varusteluversiot ovat takavetoisia, ja ne tarjoavat yli 600 kilometrin toimintamatkan.
Volkswagen ID.7 saapuu markkinoille uudella akun lämmönhallintajärjestelmällä varustettuna. Navigoitaessa latausasemalle Volkswagen ID.7 lämmittää akun optimaaliseen lämpötilaan ennen latausasemalle saapumista.
Volkswagen
Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat, sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva, täysin uusi 15-tuumainen multimediajärjestelmä.
Sisustan materiaalien laatuun on kiinnitetty erityistä huomiota pienimpiä yksityiskohtia myöten.
Lisätyn todellisuuden heijastusnäyttö
Takaistuimella matkustavia hellitään ruhtinaallisilla jalkatiloilla ja ergonomisesti tukevilla istuimilla.
kuljettajan huomio kiinnittyy vakiovarusteena olevaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään tuulilasin heijastusnäyttöön (AR-HUD) ja sen intuitiiviseen sijoitteluun. Ohjaamon intuitiivisuus näkyy myös täysin uudella 15-tuumaisella multimediajärjestelmän näytöllä, sekä uudella 4.0-ohjelmistoversiolla.
Volkswagen
Kuljettaja pääse nauttimaan uudesta, vakiovarusteena olevasta lisättyä todellisuutta hyödyntävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).
Ylemmän keskikokoluokan Volkswagen ID.7 on 4 961 mm pitkä, 1 538 mm korkea, 1 862 mm leveä ja sen akseliväli on 2 966 mm.
Lähes kolmemetrisen akselivälin ja matalan painopisteen ansiosta ID.7 on erittäin vakaa ajettava pitkilläkin matkoilla.
Myös ruuhkassa kuljettajaa avustava lisävarusteena saatavilla oleva Volkswagenin Travel Assist parviälytoiminnolla mahdollistaa osaltaan osittain automatisoitua ajamista.
Melkein viiden metrin pituudestaan huolimatta Volkswagen ID.7 tarjoaa tutut MEB-alustan edut, säilyttäen myös ketteryytensä kaupunkiajossa. Kääntöympyrä on vain 10,9 m.
Tavaratilaa Volkswagen ID.7 tarjoaa 532 litraa, ja takaistuimet alas taitettuna tavaratilaa on jopa 1 586 litraa. Korkealle aukeavan Liftback-tyyppisen takaluukkunsa ansiosta Volkswagen ID.7:n tavaratilaan on erittäin helppo lastata suurempiakin tavaramääriä.
Vihje uudistetusta ohjaamokonseptista
Volkswagen ID.7 on ensimmäinen ID.-perheen malli, jossa ID. Display -mittaristo on integroitu auton kojelautaan. Se on ensimmäinen vihje kokonaan uudistetusta ohjaamokonseptista.
Seuraavaksi kuljettajan huomio kiinnittyy vakiovarusteena olevaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään tuulilasin heijastusnäyttöön (AR-HUD) ja sen intuitiiviseen sijoitteluun.
Ohjaamon intuitiivisuus näkyy myös täysin uudella 15-tuumaisella multimediajärjestelmän näytöllä, sekä uudella 4.0-ohjelmistoversiolla.
Uudistusten myötä näytön alapuolella olevat liukunäppäimet ovat valaistut ja uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa.
Myös uusi puheohjaus IDA, yhdessä automaattisesti säätyvien älykkäiden ilmastoinnin suuttimien kanssa (Smart Airvents), tuovat innovatiivisia ratkaisuja joka säähän.
Uusi akuston lämmönhallintajärjestelmä
Sisustan materiaalien laatuun on kiinnitetty erityistä huomiota pienimpiä yksityiskohtia myöten. Takaistuimella matkustavia hellitään ruhtinaallisilla jalkatiloilla ja ergonomisesti tukevilla istuimilla.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 saapuu markkinoille uudella akuston lämmönhallintajärjestelmällä varustettuna.
Navigoitaessa latausasemalle Volkswagen ID.7 lämmittää akuston optimaaliseen lämpötilaan ennen latausasemalle saapumista.
Kun reittisuunnittelu on aktivoitu, järjestelmä toimii automaattisesti.
Lisäksi akuston pikalatausesilämmitys on mahdollista aktivoida myös manuaalisesti multimediajärjestelmän painikkeesta.
Akuston ollessa optimaalista lämpötilaa matalampi/korkeampi, järjestelmä ilmoittaa sen hetkisen suurimman lataustehon.
Järjestelmä näyttää myös, kuinka kauan akkua tulee lämmittää, ja mikä olisi maksimi latausteho.
Business Max -varustelutasossa on vakiona uudistetut muistitoiminnoilla varustetut sähkösäätöiset ergoActive-istuimet, joissa on täysin uudistettu 10-alueinen pneumaattinen hierontatoiminto.
Business Max -varustelutasolla on mahdollista valita myös automaatti-ilmastoidut ergoActive Premium -istuimet, jotka tuovat hierontatoiminnot selkänojan lisäksi istuinosaan (10+2 aluetta).
Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan siis aktivoida myös jaloille ja selkään.
Automaattinen kuivaus
Etuistuinten automaattinen ilmastointi tunnistaa myös, kun autoon istutaan sateen kastelemana, jolloin järjestelmä alkaa automaattisen kuivauksen.
Volkswagen ID.7 tarjoaa myös erilaisia Wellness -toimintoja sisäänrakennetun Wellness -sovelluksen kautta, esimerkiksi tunnelmointia tai rentoutumista varten.
Lisävarusteena saa erilaisia varustepaketteja kuten kuljettajaa avustavia järjestelmiä sisältävän Assistance-paketin, mm. sähkökromaattisesti himmennettävissä olevan panoraamakaton, mukautuvan alustansäädön ja progressiivisen ohjauksen sisältävä Design Plus -paketin, sekä Interior Style & Wellness- ja Interior Style & Wellness Plus -paketit.
Volkswagen ID.7 -ennakkoesittelykiertue kiertää ympäri Suomen 5.-16.9.2023 (paikkakunnat ilmoitetaan myöhemmin) ja Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -mallit saapuvat loppusyksystä.
Asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.
Volkswagen ID.7 Pro Business hinta alkaen on 58 790 euroa.
Suomessa lanseerausvaiheen tarjouksena Volkswagen ID.7 Pro Business Max -varustelutaso on saatavilla edullisemman Business Plus -varustelutason hinnalla 61 390 euroa (Business Max normaalihinta alkaen 64 390 euroa).
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Uusi Totem LOON
Sonus faber Sonetto G2
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
Eksklusiivinen putkivahvistin Ruotsista
Audiovectorin puolisuunnikas inkarnaatio
Koolla ei niin väliä
NADilta uusi hybrididigitaalinen vahvistin
Bassocontinuon uudet Level 8 -laitejalat
Moonriver Audiolta spdif-dac-moduuli
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
LUETUIMMAT
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN