Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen Passat Variantit saapuvat alkuvuodesta 2024.
Volkswagen
Volkswagen Passat Variant: Yhdeksännen sukupolven myynti alkoi Suomessa
Yhdeksännen sukupolven Volkswagen Passat Variantin myynti on alkanut Suomessa. Uudistetussa ohjaamossa on kookkaat näytöt (12,9” tai 15”) ja selkeä valikkorakenne – käyttökokemusta kehitetty Volkswagen-asiakkaiden palautteiden perusteella. Myöhemmin tulevan ladattavan hybridin (eHybrid) sähköinen toimintamatka on noin 100 km (WLTP).
Volkswagen Passat Variantin täysin uusi yhdeksäs sukupolvi on nyt myynnissä Suomessa.
Volkswagen Passatia on tähän mennessä myyty yli 34 miljoonaa kappaletta, mikä tekee siitä yhden Volkswagen-brändin myydyimmistä malleista.
Myös Suomessa Volkswagen Passat on ollut jo pitkään suosittu ja teillämme liikkuukin yli 57 000 Passatia.
Aina automaattivaihteinen
Volkswagen tarjoaa tulevaisuudessa kaksi huippumodernia mallia suuren volyymin keskikokoiseen autoluokkaan - Volkswagen Passatin ja uuden täyssähköisen Volkswagen ID.7:n.
Uuteen Volkswagen Passatiin tulee saataville kattava valikoima bensiini- (TSI), diesel- (TDI), kevythybridi- (eTSI) ja ladattava hybridi (eHybrid) -voimalinjoja.
Suomessa uuden Volkswagen Passat Variantin myynti on alkanut kahdella voimalinjaversiolla, jotka ovat 1.5 eTSI (110 kW:n bensiinimoottori kevythybriditekniikalla), ja 2.0 TDI (110 kW:n turbodiesel).
Bensiinimoottori on saatavilla kahdella varustelutasolla: Comfort ja Elegance. Turbodieseli puolestaan Elegance-varustelutasona.
Kaikki Volkswagen Passat Variant -mallit on aina varustettu DSG-automaattivaihteistoilla.
Yhdeksännen sukupolven Volkswagen Passat Variant tuo mukanaan täysin uudelleen kehitetyn, toisen sukupolven ladattavan hybridin (eHybrid). Uuden 19,7 kWh:n akun (nettokapasiteetti) kanssa Volkswagen Passat eHybridillä on mahdollista ajaa jopa 100 kilometriä (WLTP) puhtaasti sähköllä.
Volkswagen
Volkswagen Passat Business -mallisto on suunniteltu Suomen talvisiin olosuhteisiin, vakiovarustukseen kuuluva talvipaketti sisältää polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjauksella, lämmitettävän tuulilasin ja lämmitettävät takasivuistuimet.
Volkswagen
Volkswagen Passat Business -mallisto on suunniteltu Suomen talvisiin olosuhteisiin, vakiovarustukseen kuuluva talvipaketti sisältää polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjauksella, lämmitettävän tuulilasin ja lämmitettävät takasivuistuimet.
Comfort Business varusteluversion vakiovarusteita ovat mm. ergoActive etuistuimet Art Velours Eco -mikrokuituverhoilulla ja hierontatoiminnolla, 12,9 tuuman multimediajärjestelmä MIB4-ohjelmistolla, täysautomaattinen Air Care Climatronic -ilmastointi (3-alue), lämmitettävä monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla, Side Assist (kaistanvaihtoavustin), Front Assist (hätäjarrutusjärjestelmä), Lane Assist (kaistavahti), mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja liikennemerkkien tunnistus ja risteysavustin.
Elegance-varusteluversio tuo mukanaan lisäksi mm. IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, pneumaattisen hierontatoiminnon (10-alueisen) eteen, sähköisesti avautuvan ja sulkeutuvan tavaratilan luukun (sis. Easy Open -toiminnon jalkaliikkeellä), muistitoiminnolla varustetun pysäköintiavustimen Park Assist Plussan ja avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Accessin.
Kaikkien aikojen suurin Passat
Tilavuutensa ansiosta uusi Volkswagen Passat rikkoo kaikki tavanomaiset luokkarajat: 50 mm pidempi akseliväli edeltäjäänsä verrattuna tarjoaa ennen kaikkea lisää jalkatilaa takana.
Huomattavasti kasvaneen tavaratilan ansiosta – 690 litraa (istuimet kaadettuna jopa 1920 litraa) – uusi Volkswagen Passat on täydellinen sekä yritys- että vapaa-ajan käyttöön.
Uuden sukupolven sisustus
Volkswagen on suunnitellut korkealaatuisen sisustuksen kokonaan uudelleen. Selkeästi jäsenneltyä näyttökokemusta luonnehtii 12,9 tuuman vakionäyttö, joka on saatavana lisävarusteena myös 15-tuumaisena.
Huomattavasti kasvaneen tavaratilan ansiosta – 690 litraa (istuimet kaadettuna jopa 1920 litraa) – uusi Volkswagen Passat on täydellinen sekä yritys- että vapaa-ajan käyttöön.
Volkswagen
Teknisenä perustana toimii uusimman sukupolven modulaarinen multimediajärjestelmä (MIB4).
Uusi Volkswagen Passat jakaa valikkorakenteen ja graafisen muotoilun täyssähköisten ID.-mallien kanssa. Passat asettaa lisäksi uusia standardeja mukavuuden suhteen. Tämä pätee erityisesti lisävarusteena saatavilla olevan uuden mukautuvan alustanhallintajärjestelmän (DCC Pro) tapauksessa.
Volkswagenissa käytetään ensimmäistä kertaa kaksiventtiilisiä iskunvaimentimia, mikä mahdollistaa epätavallisen suuren jakauman dynamiikan ja mukavuuden välillä. Erinomaista pitkien matkojen ajomukavuutta lisäävät vakiovarusteiset ergoActive-istuimet, joissa on uusi pneumaattinen painepistehierontatoiminto.
Uusi ladattava hybridi
Yhdeksännen sukupolven Volkswagen Passat Variant tuo mukanaan täysin uudelleen kehitetyn, toisen sukupolven ladattavan hybridin (eHybrid).
Uuden 19,7 kWh:n akun (nettokapasiteetti) kanssa Volkswagen Passatilla on mahdollista ajaa jopa 100 kilometriä (WLTP) puhtaasti sähköllä.
Tämä etäisyys tekee uudesta Volkswagen Passat Variantista sähköauton jokapäiväiseen käyttöön – tämän takaavat lisäksi lyhyet latausajat, sillä akkua voidaan nyt ladata vaihtovirtalatauspisteissä 11 kW:lla aiemman 3,6 kW:n sijaan.
Volkswagen Passat Variant eHybridiä voidaan ensimmäistä kertaa myös pikaladata maksimissaan 50 kW teholla (DC).
Lisäksi sähkömoottorin ja uuden taloudellisen turboahdetun bensiinimoottorin (1.5 TSI evo2) yhdistelmä tarjoaa noin 1 000 kilometrin kokonaistoimintamatkan.
Ladattava hybridi on suunniteltu kaikille niille kuljettajille, jotka haluavat ajaa lyhyitä ja keskipitkiä matkoja sähköllä, mutta haluavat tehdä pitkiä matkoja ilman latausta.
Tulossa lisää vaihtoehtoja
Suomen Volkswagen Passat Variant -mallisto tulee täydentymään myöhemmin kahdella TDI-dieselversiolla sekä 4MOTION-neliveto-vaihtoehdolla. Myös R-Line varustelutaso tulee tarjolle mallistoon myöhemmin.
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen Passat Variantit saapuvat alkuvuodesta 2024.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4 kuukautta. Passat Variant eHybrid -versioiden asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä.
Uuden Volkswagen Passat Variantin hinnaksi kerrotaan alkaen 44 393 euroa (Comfort Business 1.5 eTSI 110 kW DSG).
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Sonus faber Sonetto G2
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
Yhdistettyä italialaista ylellisyyttä
Staxin uusi kuulokesetti
Arendal Soundin subbari alennuksella
Minikokoinen hybridikuulokevahvistin
Yamaha Puolasta
Heretic The AMP
Oikaisu: Ruttusound – Tropikantele -levyarvio
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
LUETUIMMAT
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN