960 Nm vääntöä ja 37-tuumaiset renkaat – mitä ihmettä

Saksalainen virityspaja Brabus asettaa viritysmaailmassa jälleen uusia rajoja. Nyt on vuorossa Frankfurtin autonäyttelyssä nähty Brabus B63S - 700 6x6.

Kuusipyörävetoinen Brabus B63S - 700 6x6 perustuu uuteen Mercedes G 63 AMG:hen.

Kolmiakselisen hirmun konetilassa jylisee 5,5-litrainen tuplaturbo-V8 , josta saadaan peräti 700 hevosvoimaa.

Vertailun vuoksi Mercedes G 63 AMG:n teholukemaksi kerrotaan 544 hevosvoimaa.

Neljän tuhannen kilon painoinen auto kiihtyy 700 hv tehoin 0–100 km/h vain 7,4 sekunnissa. Huippunopeus on kuitenkin elektronisesti rajoitettu tasolle 160 km/h, onhan autossa  37 - tuumaiset Off-Road -renkaat.

Myös V8-moottorin vääntömomentti on selvästi väkevämpi: vakio 760 Nm/2000–4500 r/min luetaan nyt 960 Nm. Voima välittyy tiehen Speed ​​Shift -automaattivaihteiston avulla.

Lattiavalitsimen lisäksi vaihteet voi tietenkin valita ohjauspyörän siivekkeistä.

Suorituskyvyn optimointiin ja aktiiviseen äänimaailman hallintaan kehitettiin erityisesti G 63 AMG 6x6 -mallia varten rosterinen virityspakoputkisto varustettuna läppäventtiilijärjestelmällä.

Näin ollen kuljettaja voi valita painikkeesta diskreetin "hiljaisen tilan" jolla kehtaa saapua illalla kotipihaan, tai sitten voimalliset V8-soundit. Pakoputkistoon kuuluu molemmilla puolilla kaksi putkea.

Lisäksi 6x6-malli on ulkoisesti erottuva. Etuspoilerin kulmat ovat erilaiset, samoin Brabus-logolla varustettu jäähdytinsäleikkö. Hiilikuituinen scoop konepellissä korostaa entisestään sporttisuutta.

Ksenon-ajovaloihin kuuluvat integroidut päiväajovalot integroiduin vilkuin.

Sisätiloissa sovelletaan ulkoisten mustan värin, kromin ja hiilikuiodun vastapainoksi Fire Red -punaista nahkaa ja alcantaraa.

Matkustajat pääsevät nauttimaan myös rosteri-kynnyslistoista, joissa on valaistut Brabus-logot. Myös polkimet ja ovien sisälukituspainikkeet ovat alumiiniset.

Saksassa Brabus B63S - 700 6x6 maksaa alkaen 482 231 euroa.