Alfa Romeolta piensarjat Nring-erikoismalleja

Stelvio Quadrifoglio Nring ja Giulia Quadrifoglio Nring ovat Alfa Romeon Nürburgring-malliversiot.

Alfa Romeo
Nring-mallimerkinnän taustalla ovat Alfa Romeon Nürburgringin radalla saavuttamat kierrosennätykset.

Stelvio Quadrifoglio pitää hallussaan oman SUV-segmenttinsä kierrosennätystä 7 minuuttia 51,7 sekuntia. Siinä on 2,9-litrainen V6 Bi-Turbo -bensiinimoottori, jonka arvot ovat 510 hevosvoimaa, ja 600 Nm. Mallin huippunopeus on 283 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h 3,8 sekuntia.

Giulia Quadrifoglio saavutti 7 minuutin ja 32 sekunnin ennätysaikansa 4-ovisten vakiotuotantosedanien luokassa. Giulian huippunopeus on 307 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h 3,9 sekuntia.

Vain rajoitetut tuotantosarjat

Molemmista malleista valmistetaan vain 108 Nring-malliversioita. Kovan kysynnän takia rajoitettu erä myydään oletettavasti nopeasti loppuun, joten Nring-versioista kiinnostuneiden asiakkaiden kannattaa olla viipymättä yhteydessä Alfa Romeon jälleenmyyjiin.

Nring-mallimerkinnän taustalla ovat Alfa Romeon Nürburgringin radalla saavuttamat kierrosennätykset. Alfa Romeon historiassa Nürburgringin radalla on merkittävä asema.

Jo 1930-luvulla Alfa alkoi olla lyömätön Saksan radalla. Tazio Nuvolari voitti Saksan Grand Prixin vuonna 1935 B-P3:lla. Seuraavana vuonna Giulia Sprint GTA:sta tuli ensimmäinen auto, joka ajoi Ringin kierroksen alle kymmenessä minuutissa.

Vuonna 1975 Arturo Merzario voitti Alfa Romeo 33 TT 12:lla urheiluautojen maailmanmestaruuden. Ja vuonna 1993 Nicola Larini voitti DTM-osakilpailun molemmat erät Alfa Romeo 155 V6 Ti:llä.