Arvaa, mikä on maailman tämän hetken tehokkain katumaasturi

T8-mallissa on jatkuvan nelivedon ohella 400 hv, mutta vain noin 60 g/km päästöt.

Kyseessä on tuleva Volvo XC90 T8 -hybridiversio, josta saadaan enimmillään yhteistehoa 400 hv sekä yhteisvääntöä 640 Nm. Silti hiilidioksidiarvoksi kerrotaan alhaiset 60 g/km.

Kaksi muuta tämän malliston bensiinimoottoria ovat T6 varustettuna sekä turbolla että mekaanisella ahtimella (320 hv/400 Nm) sekä T5, josta saadaan 254 hv/350 Nm..

Hiilidioksidipäästöiksi luvataan alhaiset 60 g/km, joka on kokoluokassa mullistavaa.

Pistokeladattavan XC90-hybridin uudet Drive-E -bensiini- ja dieselmoottorit ovat kaikki nelisylinterisiä. Niistä saadaan sähkömoottorin kanssa hyvä yhdistelmä tehoa ja polttoainetaloutta.

Turbolla ja mekaanisella ahtimella varustetut kaksilitraiset Drive-E -bensiinimoottorit sekä toisaalta turbodieselit tullaan ajan mittaan esittelemään Volvon koko moottorivalikoimassa.

Ohjelmaan kuuluu myös 225-hevosvoimainen D5-tuplaturbodiesel, joka vääntää 470 Nm. Sen keskikulutukseksi mainitaan noin kuusi litraa sadalla.

D4-turbodiesel puolestaan kehittää 190 hv ja vääntää 400 Nm. Sen ajotaloudeksi kerrotaan noin viisi litraa.

Polttomoottori käyttää aina etupyöriä ja 80 hv sähkömoottori takapyöriä. Pelkällä sähköllä voi ajaa jopa 40 km.

Volvo XC90:ssä Twin Engine -tekniikasta kertoo T8-logo.

Alun pitäen Volvo XC90 lanseerattiin vuonna 2002.