Beetle Dune tuotantoon 2016: Off-Road -tyyliä

Näyttävän Beetle Dunen sanottiin vuoden 2014 Detroitin autonäyttelyssä olevan vain muotoilututkielma.

Beetle Dunen idea juontuu vuoden 2000 Los Angelesin autonäyttelyssä esitellystä New Beetle Dune -muotoilututkielmasta.​
Beetle Dunen idea juontuu vuoden 2000 Los Angelesin autonäyttelyssä esitellystä New Beetle Dune -muotoilututkielmasta.​

Nyt kerrotaan VW Beetle Dunen tulevan sarjatuotantoon alkuvuodesta 2016. Asia vahvistettiin New Yorkin autonäyttelyssä.

Kookkain ja näyttävin 19-tuumaisin aluvantein varustetussa Beetle Dunessa eli “hiekkadyynissä” on 50 mm korotettu alusta.

Keulassa on uudenlaista hunajakennoilmettä ja alustaa suojataan pohjapanssarin avulla. Konepelti on korkeampi ja sumuvaloissa sovelletaan LED-tekniikkaa.

Beetle Duneen tulevat myös Off-Road -tyyliset helmat sekä mustat lokasuojien muovireunat, joten Beetle Dune on valmiina maastoonkin.

Beetle Dune on lähes toista kymmentä senttiä vakio-Beetleä leveämpi.​
Beetle Dune on lähes toista kymmentä senttiä vakio-Beetleä leveämpi.​
Värikkään näyttävässä kojelaudassa on etumatkustajaa varten saman tapainen "kauhukahva" kuin varhaisissa Kuplavolkkareissa.​ Sopii hyvin maastoon.​
Värikkään näyttävässä kojelaudassa on etumatkustajaa varten saman tapainen "kauhukahva" kuin varhaisissa Kuplavolkkareissa.​ Sopii hyvin maastoon.​
VW Beetle Dune kiihtyy 0–100 km/h vain 7,3 sekunnissa ja kykenee 227 km/h huippunopeuteen.​
VW Beetle Dune kiihtyy 0–100 km/h vain 7,3 sekunnissa ja kykenee 227 km/h huippunopeuteen.​

Pituudeltaan 4,29 metrin mittainen Beetle Dune on vakiomallista VW Beetleä pitempi. Myös Dunen raideleveys on tavanomaista mittavampi.

Beetle Dunen idea juontuu vuoden 2000 Los Angelesin autonäyttelyssä esitellystä New Beetle Dune -muotoilututkielmasta. Se ei yltänyt sarjatuotantoon, mutta uudessa mallissa on kaiken muun ohella värikäs matkustamo.

Koriväriin maalattu Dashpad korvattiin tässä mallissa maastoa varten perinteisellä kauhukahvalla. Konseptiautossa oli 7,7-tuumaisella näytöllä varustettu korkearesoluutio-kosketusnäyttö. Sarjatuotantomalliin on luvassa uusinta Volkswagenin tietoviihdetekniikkaa.

Moottoriksi on luvassa Golf GTI:stä lainattu 2.0 TFSI, jonka jatkoksi asennetaan kuusivaihteinen DSG-kaksikytkinvaihteisto. Beetle Dune varustetaan myös elektronisella tasauspyörästön lukolla (XDS).