BMW 650i xDrive Coupé on nelivetoinen peto

Uudistunut tekniikka tietää 650i xDriveen uusia kujeita. Mitä mahtoikaan tapahtua, kun moottoritilassa toteutettiin muodinmukaista downsizingia? Putosivatko tehot ja vääntömomentti 2012-mallisessa tuntuvasti?

Uudistunut tekniikka tietää BMW 650i xDriveen uusia kujeita. Mitä mahtoikaan tapahtua, kun moottoritilassa toteutettiin muodinmukaista downsizingia? Putosivatko tehot ja vääntömomentti 2012-mallisessa tuntuvasti?

650i Coupé xDriven aiempi 4,8-litrainen V8 on nyt muuttunut 4,4-litraiseksi, tietenkin kahden turboahtimen säestämänä. Kehittynyt nelivetojärjestelmä antaa coupélle huipputason ajo-ominaisuudet, mutta miten sporttikoriseen sopii kahdeksannopeuksinen automaattivaihteisto?

Lue Auto Bild Suomen paperilehdestä 3/2012, millaisiin tuntumiin pääsimme 650i:llä. Voimme muuten vinkata, että 650i xDrive V8 kiihtyy kahden ahtimensa ja nelivedon avulla 0–1000 m vain 24,1 sekunnissa.

Seisovan kilometrin arvohan on aina ollut eräs mittareista, jotka kertovat auton todellisen luonteen.

 

Teksti ja kuva: J. Peltonen