BMW M2 Competition on ratavalmis paketti

Uusi M2 Competition on BMW M GmbH:n tuorein taidonnäyte huipputehokkaista kompaktin kokoluokan urheiluautoista. 410-hevosvoimainen moottori varmistaa riittävän tehon kaikissa tilanteissa.

BMW M2 Competition
Uudelleenmuotoillut sivupeilit parantavat aerodynamiikkaa muun muotoilun ohella.

Uusi 410-hevosvoimainen tupla-ahdettu M TwinPower Turbo -moottori perustuu BMW M3:n ja BMW M4:n moottoreihin. Maksimitehot saadaan irti käyntinopeudella 5 250–7 000 r/min, ja 550 Nm:n maksimivääntömomentti saavutetaan 2 350–5 200 minuuttikierroksilla.

Poikkeuksellisen lineaarisesti kasvava teho saadaan käyttöön laajalla kierroslukualueella. Tuplapakoputkiston sähkötoiminen pakokaasuläpänohjaus alleviivaa moottorin tehoja tunnistettavalla BMW M -äänillä.

BMW M DCT -kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla varustettu M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa (6-vaihteinen manuaali 4,4 s.). Elektronisesti nopeuteen 250 km/h rajoitetun huippunopeuden saa nostettua M Driver’s -paketilla 280 km/h:iin, mikä on 10 km/h enemmän kuin aiemmassa M2 Coupéssa.

Kulutuslukemat ovat tehoihin verrattuna hyvin kurissa. 6-lovisen manuaalivaihteisen M2 Competitionin yhdistetty kulutus on 9,9–10,0 l/100 km ja CO2-päästöt 225–228 g/km. M DCT -vaihteistolla lukemat laskevat arvoihin 9,2 l/100 km ja 209–210 g/km.

Parantunut ajodynamiikka

BMW M2 Competitionissa on kilpa-ajoon suunniteltu älykäs öljyn syöttö, ja sen jäähdytysjärjestelmää on testattu vuosien ajan moottoriurheilussa. Laajennettu jäähdyttimen säleikkö ja etuhelman laajat ilmanottoaukot tukevat tehokasta jäähdytystä.

BMW M2 Competition
Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.

Ajodynamiikka on parannettu esimerkiksi moottoritilassa olevalla hiilikuitulujitetusta muovista valmistetulla poikittaistuella, joka on tuttu BMW:n M3:sta ja M4:stä. Se tekee keulasta jäykemmän ja parantaa ohjauksen vakautta. Sähköistä ohjaustehostinta, Active M -tasauspyörästöä ja dynaamista ajonvakautuksen valvontaa on säädetty tukemaan M2 Competitionin ajo-ominaisuuksia.

M2:n keskikonsoliin sijoitetut kytkimet mahdollistavat ajon luonteen, moottorin, ohjauksen ja DCT-automaattivaihteiston Drivelogicin asetuksien säätämiseen. Asetuksia voi säätää itselleen sopiviksi ja tallentaa, jolloin ne ovat käytettävissä ohjauspyörän M1- ja M2-painikkeilla.

Lähtöhinta reilut 100 000 euroa

Moottoriurheilusta muotokielensä ammentavat kuppi-istuimet antavat optimaalisen tuen kuljettajalle ja etumatkustajalle. Pääntuki on integroitu selkänojaan, jossa on valaistu M2-logo. Mustalla nahkalla verhoiltuihin istuimiin saa joko siniset tai oranssit tikkaukset, jotka ovat saatavilla myös vakiovarusteiseen urheiluistuimeen.

BMW M GmbH:n kokemus moottoriurheilusta näkyy aiempaa suuremmissa jarrulevyissä (edessä 400 mm ja takana 360 mm) ja harmaissa jarrusatuloissa, joissa on kuusi jarrumäntää edessä ja neljä takana. M Sport -jarrut varmistavat tehokkaan jarrutuksen.

BMW M2 Competitionin ennakkomyynti alkaa Suomessa kesällä, ja mallin vahvistamaton ennakkohinta on 103 515 euroa (M DCT A).

BMW M2 Competition
Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.