Brittimerkkiin puhalletaan lisää GT-henkisyyttä

Bentley Continental ja Flying Spur saavat uusia ominaisuuksia, joissa keskitytään voimansiirron ja tietotekniikan kohentamiseen sekä sisätilojen mukavuuden lisäämiseen. Kaikki Bentley-uutuudet ovat esillä Genèven autonäyttelyssä

Bentley Continental GT Speedissa korostetaan erityisesti merkin vahvan urheilullista luonnetta loisteliaisuuden rinnalla.​
Bentley Continental GT Speedissa korostetaan erityisesti merkin vahvan urheilullista luonnetta loisteliaisuuden rinnalla.​

Ulkoisista muutoksista Bentley Continental GT:hen tulee uudenlaisen etupuskurin ja kompaktimman jäähdytinsäleikön ohella näyttävämmät etulokasuojat. V8 S- ja W12-versioissa uudet, kirkaskromiset tunnuslaatat ovat samankaltaiset kuin GT Speedissä.

Continental GT:n takaluukku muotoiltiin ilmanvastuksellisesti etevämmäksi. Samalla takapuskuri muotoiltiin uudelleen ja siitä lähtien leveämmän ja voimakkaamman näköinen. Tästä lähin mallin takavalot ovat täyslevyiset.

Continental V8 S:ään sekä GT Speediin tuli takaosan uudenlainen diffusorilevy, jolla halutaan osaltaan korostaa Continental-perheen nopeita malleja.

Continental GT W12 6.0 Twin Turbo kehittää 590 hv. Maksimivääntöä saadaan 720 Nm.​ KUvassa Continental GT V8.​
Continental GT W12 6.0 Twin Turbo kehittää 590 hv. Maksimivääntöä saadaan 720 Nm.​ KUvassa Continental GT V8.​

Continentaliin saa myös valinnaisia uusia 20- ja 21-tuumaisia vanteita. Vakiovanteina ovat GT V8:ssa sekä GT W12 :ssa uudet 20-tuumaiset kuusipuolaiset vanteet (V8:ssa maalatut ja W12:ssa kirkkaat).

Jos autoon valitaan erityinen Mulliner Driving Specification, vannekooksi vaihtuu 21 tuumaa ja tyyliksi seitsemänpuolainen.

Continental-sarjan loisteliaaseen matkustamoon tehdään visuaalisia muutoksia. Yhtenä esimerkkinä neljän mukavan istuimen uusi verhoilumateriaali ajanmukaistettiin muistuttamaan brittiläistä räätälintyönä ommeltua miesten takkikangasta.

Ohjauspyörä on entistä ergonomisempi ja GT-henkisempi. Automaattivaihteiston vaihtosiivekkeet ovat aiempaa kookkaammat. Kojelaudassa on uudet mittarit sekä ajanmukaistettu grafiikka. Sisävalaistus toteutetaan tästä lähin LED-tekniikalla.

Continental V8 S:ään sekä GT Speediin tuli takaosan uudenlainen diffusorilevy.​
Continental V8 S:ään sekä GT Speediin tuli takaosan uudenlainen diffusorilevy.​

V8- ja V8 S Coupe -mallien yhtenä pikkuerikoisuutena takaistuimien välisessä piilolokerossa pystyy lataamaan muun muassa iPadeja.

GT W12:een ja GT Speediin voi tilata entistä pehmeämmän nahkaverhoilun, joka korottaa laatuvaikutelmaa.  Koko Continental-mallistoon on nyt saatavana myös WLAN.

Continental GT W12:n 6.0-litraiseen tuplaturbo-W12:een tehtiin kolme keskeistä muutosta. Ensinnäkin moottorin teho ja vääntö nousevat aiemmasta 575 hevosvoimasta ja 700 newtonmetristä uusiin lukemiin, jotka merkitään 590 hv/720 Nm.

Continentalin kojelaudassa on uudelaiset mittarit ja grafiikka. Automaattivaihteiston ohjauspylvään vaihtosiivekkeet ovat entistä kookkaammat.​
Continentalin kojelaudassa on uudelaiset mittarit ja grafiikka. Automaattivaihteiston ohjauspylvään vaihtosiivekkeet ovat entistä kookkaammat.​

Nelioviseen loistosedaniin, Flying Spuriin saa uudet 20 tuuman kuusipuolaiset erikoisvanteet sekä V8- että W12-versioihin. Isommat 21-tuumaiset seitsemänpuolaiset on varattu Flying Spur W12 Mullineriin.

Mainittakoon, että Flying Spurin W12 kehittää 625 hevosvoimaa ja että sen paras vääntömomentti asettuu 800 Nm tasolle.

Continental GT W12:n hiilidioksidipäästöt on saatu sylinterien lepuutusjärjestelmän avulla 333 grammaan per kilometri.