Camaro SS LS9 by Lingenfelter – 1234 hevosvoimaa katu-uskottavuutta

Esittelimme hiljattain tunnetun saksalaisen virityspajan, Irmscherin viilaamaan Camaro SS:n. Nyt on vuorossa järeämpi näkemys samasta soitannasta.

Esittelimme hiljattain maineikkaan saksalaisen virityspajan, Irmscherin, viilaaman Camaro SS:n. Nyt on vuorossa järeämpi näkemys samasta soitannasta.

Siinä, missä Irmscher Camaron vakiosta 422 hv 6,2 V8:sta otetaan mekaanisen ahtimen avulla 509 hv, kehittää Lingenfelter Performance Engineeringin LS9-moottori Eatonin (Edelbrock) mekaanisen E-Force TVS2300-tyyppisen ahtimen voimin massiiviset 1234 hevosvoimaa!

Sen suorituskykyä voi vain arvailla, sillä jo Lingenfelterin saman moottorin 855 hv muunnos kykenee alle 10 sekunnin kiihtyvyyteen 400 metrillä eli varttimaililla eli versio soveltuu hyvin perheenäidin kauppakassiksi. Ainakaan pizzat eivät jäähdy. Paketteja on maun mukaan useissa teholuokissa.

1234 hv painokseen Lingenfelter lisäili muun muassa JE:n takomännät, CNC-portatut sylinterikannet titaanisin imuventtiilein, natriumtäytteiset pakoventtiilit, Comp Cams -nokka-akselit, kaksivaiheisen ilokaasujärjestelmän, 2,38-tuumaisen mekaanisen ahtimen hammaspyörän sekä kaksi sähköistä bensiinipumppua.

No nythän sitä voisi kai kuvitella Lingenfelterin katu-uskottavuuden maksavan Jenkeissä astronomisen paljon verrattuna Irmscheriin– jonka virityspakettia myöskin saa USA:ssa – mutta totuus ei aina vastaa kuvitelmaa.

Jos Lingenfelterin paketin jenkkihinta $41 316 kuulostaa korkealta, niin miten sitten asemoituu yli puolet heikompitehoisen Irmscher-sarjan tasan 49 000 euroa – tai $65 000?

 

Teksti: J. Peltonen

Kuva: Lingenfelter Performance Engineering