Chevrolet Cruze HB LTZ 2.0 D on ladattu ominaisuuksilla

Porrasperäinen Cruze on menestynyt hyvin meillä ja muualla. Todelliseen vauhtiin markkinaosuuksien valloittamisessa Cruze pääsee vasta nyt, uuden viistoperäisen korimallin myötä.

Porrasperäinen Cruze on menestynyt hyvin meillä ja muualla. Todelliseen vauhtiin markkinaosuuksien valloittamisessa Cruze pääsee vasta nyt, uuden viistoperäisen korimallin myötä.

Cruzeen saa kolme moottoria, joista bensiinikäyttöiset ovat 1,6-litrainen (124 hv) sekä 1,8-litrainen (141 hv).  Lisäksi on nyt testattu 2-litrainen turbodiesel (163 hv). Malliston aloittaa LS-varusteltu 1,6-litrainen 17 084 eurolla. Keskimmäinen LT-varustelu on saatavissa kaikkien moottorien yhteyteen ja paras LTZ vain 1,8-litraisen bensiinimoottorin sekä dieselin kera.

Isomman bensiinimoottorin ja dieselin yhteyteen saan manuaalilaatikon lisäksi automaattivaihteiston, ja silloin varustetasona on aina LTZ.

Voimme kertoa etukäteen, että Cruze HB:n ajettavuus tuntuu esimerkilliseltä. Entä millainen LTZ Hatchback muilta osin on? Lue Auto Bild Suomen numerosta 17/2011, millaisiin koeajovaikutelmiin päädyimme. Tulokset saattavat yllättää.

 

Teksti: J. Peltonen

Kuva: Toni Lindström