Citroën, DS ja Peugeot –autojen maahantuonti: Jatkuu uudella omistajalla ja uudessa johdossa

1.5.2017 alkaen Bassadone Automotive Groupiin kuuluva Auto-Bon Oy aloittaa myös Peugeot –automerkin maahantuonnin Suomessa. Auto-Bon Oy siirtyy Bassadone Automotive Groupin omistukseen Veholta. Samalla Veho luopuu Peugeotia maahantuoneen, perinteikkään Maan Auto Oy:n liiketoiminnasta ja Peugeotin maahantuonti tulee osaksi Auto-Bon Oy:tä.

Auto-Bon Oy on vastannut Citroënin maahantuonnista vuodesta 1981 alkaen. Vuonna 1945 perustettu Maan Auto Oy on toiminut Peugeotin maahantuojana vuodesta 1948 alkaen.

"Näemme PSA Groupin automerkkien, Citroënin, DS:n ja Peugeotin osalta merkittävän kasvupotentiaalin Suomessa. Tavoitteenamme on saada merkkien markkinaosuus vahvalle kasvu-uralle. Kaikkien kolmen merkin mallisto on suuren uudistuksen keskellä ja uusia, Suomen markkinoille erittäin sopivia malleja julkaistaan tulevina vuosina tasaiseen tahtiin. Jo vuoden 2017 aikana julkaistaan mm. kaksi aivan uutta automallia. Lisäksi DS-merkin lanseeraus täysin uusine malleineen antaa meille myös vahvan sijan premium-autojen luokassa" toteaa, Bassadone Automotive Nordicin toimitusjohtaja Antti Ruhanen.

"Olemme seuranneet ilolla Vuoden Autoksi 2017 valitun uuden SUV:n, Peugeot 3008:n menestystä kaikkialla Euroopassa. Tätä paljon kehuja ja runsaasti kiitosta erinomaisista ajo-ominaisuuksistaan ja tyylikkäästä muotoilustaan saanutta uutuutta on myyty eri puolilla Eurooppaa jo yli 200.000 kpl. Uudelle 3008:lle ennakkoon asetetut myyntitavoitteet on ylitetty jo moninkertaisesti, mutta autojen saatavuus Suomessa tulee tästäkin huolimatta olemaan aiempaa parempi. Suomessa jo yli 800 autoilijaa on valinnut ajokikseen uuden Peugeot 3008:n," iloitsee Markus Vuolle, Auto-Bon Oy:n vastanimitetty toimitusjohtaja.

Markus Vuolle, 37 v aloittaa Auto-Bon Oy:n toimitusjohtajana 1.5. Markus on toiminut aiemmin mm. OPn autorahoitus- ja vakuutuspalveluiden myyntijohtajana sekä Bigbank AS Suomen maajohtajana. "Autokauppa on suuren murroksen keskellä. Auton omistamisen tarve vähenee ja samaan aikaan liikkumisen tarpeet lisääntyvät. Tämä todennäköisesti tarkoittaa lisääntyvää uusien autojen myyntiä. Kuluttajat tekevät ostopäätöksiä verkossa ja perinteisten myymälöiden rooli sekä henkilökohtaisen palvelun tärkeys korostuvat entisestään. Uudet teknologiat vauhdittavat autoilun muutosta varmasti nopeammin kuin uskommekaan", sanoo Vuolle.