Corsa GSi on Opelilta uusi ajonautintoväline

Opel Insignia GSi saa pian rinnalleen Corsa GSi:n. Pikkusportissa on 150-hevosvoimainen 1,4 litran turbomoottori ja 6-portainen manuaalivaihteisto. Uudessa GSi-mallissa on OPC-sporttialusta ja Recaron urheiluistuimet.

Opel Corsa GSi
Uudessa Corsa GSi:ssä on kookkaat ilmanottoaukot, kookas hunajakennosäleikkö ja kahden siiven kannattelema Opel-logo.

Opelin GSi-mallisto laajenee pian, kun Insignia GSi saa rinnalleen Rüsselsheimin taskuraketiksi nimetyn Corsa GSi:n.

Uutuuden muotoilua hallitsevat kookkaat ilmanottoaukot, veistoksellinen konepelti, voimakas takaspoileri ja tarkasti muotoillut helmalevikkeet. Etuosaa hallitsee GSi:n omaleimainen puskuri kookkaalla hunajakennosäleiköllä ja erottuvalla, kahden siiven kannattelemalla Opelin logolla.

Sivupeilien hiilikuitukuvioidut kuoret täydentävät kisahenkisen ulkonäön. Ilmanottoaukkojen kromikehykset ja konepellin etureunan musta vaakasuora lista vahvistavat vaikutelmaa tiehen pureutuvasta urheiluautosta.

Uutuuden 1,4-litraisen turbon (110 kW/150 hv, 220 Nm) yhdistetty polttoaineenkulutus on 6,2–6,3 l/100km ja CO2-päästöt 143–147 g/km. Kiihkeän viistoperän luvataan taittavan seisovan satasen 8,9 sekunnissa ja kulkevan 207 km/h.

Yli 100 hevosvoimaa litraa kohden kehittävää moottoria suunnitellessaan Opelin insinöörit halusivat optimoida ajamisen ilon mutkaisilla maanteillä. Ahdettu moottori yhdistettynä tiheästi välitettyyn 6-portaiseen vaihteistoon antaa vaikuttavan kiihtyvyyden 2- ja 3-vaihteilla sekä tasaisen huippuvääntömomentin 3 000–4 500 minuuttikierroksella.

OPC-versiosta tuttu sporttialusta ja punaiset jarrusatulat varmistavat täsmälliset ajo-ominaisuudet ja lyhyet jarrutusmatkat myös valinnaisilla 18-tuumaisilla kevytmetallivanteilla ja hyvin pitävillä 215/40 R18 -renkailla varustettuna.

Opel Corsa GSi
3-ovisessa Corsa GSi:ssä on kookas takaspoileri.