Ei hienoa tehdas-coupéta voi tuunata näin…

Monen mielestä 1970-luvun lopun näyttävin Volvo-malli oli nimenomaan 262 C. Sille oli erikoista jo tehtaalla madallettu katto, joka varmasti oli omiaan innoittamaan amerikkalaista virityspajaa jatkotoimiin.

Alkuperäinen, mieto 2,8-litrainen V6-käyttötekniikka (130 hv) sai siirtyä museoon.​
Alkuperäinen, mieto 2,8-litrainen V6-käyttötekniikka (130 hv) sai siirtyä museoon.​

Myrkynvihreän Volvo 262 Coupén kustomoi Yhdysvaltain Las Vegasissa toimiva virityspaja KAO Customs, joka muokkasi mallista varsinaisen muskelipainoksen.

KAO Customs muunsi 262 C:n yhdeksi hurjimmista tuunatuista autoistam sillä alkuperäinen, mieto 2,8-litrainen V6-tekniikka (130 hv) sai siirtyä museoon 376-kuutiotuumaisen Chevrolet V8:n tieltä. Eräänlaisena selviönä moottoriin asennettiin myös ilokaasupullo.

Chevyn 6,3-litraisesta LS3-kasista saadaan ilman ilokaasua 430 hevosvoimaa. NOS-lisäys nostaa hevosvoimamäärää 100–150 hevosvoimalla.

Volvo on kuulemma jopa myynnissä. Mutta mitähän alkuperäinen koriräätäli Giovanni Bertone sanoisi?​
Volvo on kuulemma jopa myynnissä. Mutta mitähän alkuperäinen koriräätäli Giovanni Bertone sanoisi?​
Chevroletin 6,3-litrainen LS3 V8 -pikkulohko tuottaa ilman ilokaasua 430 hevosvoimaa. NOS-lisäys nostaa hevosvoimamäärää 100–150 hevosvoimalla.​
Chevroletin 6,3-litrainen LS3 V8 -pikkulohko tuottaa ilman ilokaasua 430 hevosvoimaa. NOS-lisäys nostaa hevosvoimamäärää 100–150 hevosvoimalla.​
NOS-teksti paljastaa ilokaasusäiliön olemassaolon.​
NOS-teksti paljastaa ilokaasusäiliön olemassaolon.​
Kojelauta, ohjauspyörä ja istuimet ovat läpikäyneet huomattavia muutoksia alkuperäiseen totetutukseen nähden.​
Kojelauta, ohjauspyörä ja istuimet ovat läpikäyneet huomattavia muutoksia alkuperäiseen totetutukseen nähden.​