Ei ole todellista: Maailman halvimpaan autoon saa ohjaustehostimen ja 5-portaisen automaattivaihteiston!

Maailman halvin auto, kritiikkiä saanut intialainen Tata Nano, kokee merkittävän faceliftin. Uuden mallin nimi on GenX ja sen avulla toivotaan saatavan uusia asiakkaita.

Tata Nano GenX on facelift-malli, jonka avulla tavoitellaan uutta ostajakuntaa.​
Tata Nano GenX on facelift-malli, jonka avulla tavoitellaan uutta ostajakuntaa.​
Tata Nano GenX:n takapaneeli näyttää edeltäjää nykyaikaisemmalta.​
Tata Nano GenX:n takapaneeli näyttää edeltäjää nykyaikaisemmalta.​
Aivan uskomatonta, mutta hienoa: halvimpaan autoon on saatavilla viisiportainen automaattivaihteisto.​
Aivan uskomatonta, mutta hienoa: halvimpaan autoon on saatavilla viisiportainen automaattivaihteisto.​
Nanon toisen faceliftin kojelauta on japanilaishenkisen selväpiirteinen. Kuka arvaisi, että maailman halvimmassa autossa olisi sähköinen ohjaustehostin?​
Nanon toisen faceliftin kojelauta on japanilaishenkisen selväpiirteinen. Kuka arvaisi, että maailman halvimmassa autossa olisi sähköinen ohjaustehostin?​

Nelipaikkainen Tata Nano on Intiassa tärkeä liikkumatapa niille, jotka hankkivat ensimmäisen auton. Vanha malli maksaa Intiassa alle 2000 euroa ja silloin mukaan kuuluu 110 litran tavaratila.

Tata Nano on ensiesittelyn jälkeen kokenut jo vuonna 2013 yhden faceliftin, ja nyt on GenX:n vuoro. Uutuusmallin hintojen kerrotaan alkavan Intiassa noin 2800 eurosta ja ulottuvan noin 4000 euroon.

Saatavilla on jopa sellainen ihmetys kuin viisiportainen automaattivaihteisto, joten Nano on uusmuotoisena karistanut päältään maailman halvimman auton ominaisleiman.

Tata Nano GenX:n keulailme on eri näköinen edeltäjämalliin verrattuna ja nyt mallissa on jäähdytinsäleikkö. Nanossa on jopa sähköinen ohjaustehostin ja 24 litraan kasvanut bensiinisäiliö mahdollistaa pitemmän toimintamatkan. Saatavilla on myös uusia ulkovärejä.