Ensimmäinen Cupra on 300-hevosvoimainen Ateca

Seatista omaksi merkiksi eriyttämän Cupran ensimmäinen malli on Ateca. Lisäksi Cupra kattaa aiemmin Seat Sportin vastuulla olleen moottoriurheilu- ja kilpa-autodivisioonan, joka integroidaan suoraan uuden automerkin alle.

Cupra Ateca
Cupra Atecaan on tarjolla kuusi värivaihtoehtoa.

Oman tuotantoyksikön muodostava Cupra kehittää mallejaan yhdessä Seatin kanssa. Cupralle tulee erilliset myyntitilat noin 260 Seat-jälleenmyyntiliikkeeseen ympäri Eurooppaa.

– Tavoitteemme on kaksinkertaistaa Cupran myynti 4–5 seuraavan vuoden aikana keskittyen liiketoimintamallimme neljään pääpilariin: verkostoon, kumppanuuteen, kilpa-autoiluun ja tuotteeseen, korosti SEATin myynti- ja markkinointijohtaja Wayne Griffiths uuden merkin lanseeraustilaisuudessa.

Uuden automerkin ensimmäinen malli

Seatin suosikki-SUV Ateca on myös Cuoran ensimmäinen malli.

– Cupra Ateca on monipuolisempi kuin mikään muu automerkki. Se on segmentissään ainutlaatuinen malli: 300 hevosvoimaa, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja uusi seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Se on paras esimerkki urheilullisuuden, ajomukavuuden ja helppokäyttöisyyden yhdistelmästä jokapäiväisessä käytössä, sanoo Seatin tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja Matthias Rabe.

Cupra Ateca
Cuora Atecan tunnistaa muun muassa neljästä pakoputkenpäästä.

Cupra Atecan keulan ylemmässä säleikössä on hunajakennokuvion keskellä uusi Cupra-logo. Varta vasten Cupra Atecaan suunnitellun puskurin yläpuolella olevassa alemmassa säleikössä on mattapintainen alumiininen Cupra-teksti.

Kiiltävänmustat yksityiskohdat kuuluvat vakiona Cupra Atecan ulkoasuun: kattokiskot, sivupeilit, ikkunakehykset, kylkilistat, pyörät, etusäleikkö, diffuusorit edessä ja takana samoin kuin spoilerit, jotka kehystävät takaikkunaa.

Tehokkaat mustat jarrusatulat, urheilullinen takapuskuri, kuparinvärinen Cupra-logo takakontissa, neljä pakoputkea takadiffuusorin takana sekä eksklusiiviset Cupra-logolla varustetut 19-tuumaiset timanttileikatut alumiinivanteet lisäävät dynaamisen SUV-mallin urheilullisuutta ja eleganssia.

Cupra Ateca
Uusi Cuora-logo on ohjauspyörässä, lattiamatoissa, avaimessa ja multimediajärjestelmän kosketusnäytössä.

Sisustan ovipaneelit on verhoiltu alcantaralla, ja alumiinisissa kynnyslistoissa on Cupra-logo. Mustissa alcantara-verhoilluissa istumissa on harmaat tikkaukset ja hiilikuitutehosteet sivulla. Myös urheilullisessa nahkaisessa ohjauspyörässä ja vaihteenvalitsimessa on harmaat tikkaukset. Polkimet on viimeistelty alumiinilla, ja ilmastoinnin aukot sekä keskikonsoli on viimeistelty kiiltävän mustiksi.

Cupra Atecassa on vakiona muun muassa mukautuva alustansäätö ja digitaalinen mittaristo. Lisävarusteena saatavassa suorituskykypaketissa on 18-tuumaiset Brembon tehojarrulevyt, korin ja sisustan hiilikuitupaketit sekä nahkaistuimet. Cupra-kuppi-istuimet tulevat tarjolle ensi vuonna.

Cupra TCR -kilpa-auto

Cupra TCR on brändin ensimmäinen kilpa-auto. Se kilpailee TCR-sarjassa virallisesti jo tällä kaudella. Uudessa TCR:ssä on uusi Cupra-logo edessä sekä takana, tunnusomainen kupariväritys ja normaalista Cupra-mallista poikkeavat puskurit, ohjauspyörä, konepeitto, kuppi-istuimet ja vuoden 2018 tekniset säännöt täyttävä moottorinohjausyksikkö.

Cupra TRC
TRC on Cupran ensimmäinen kilpa-auto.