Eräs maailman suosituimmista avoautoista pesi kasvonsa

Mazda esitteli Pariisissa takavetoisen menestysmallinsa MX-5:n faceliftin, jossa keskitytään ajo-ominaisuuksien kohentamiseen entisestään sekä ulkonäön muuntamiseen vieläkin houkuttelevammaksi.

Mazda MX-5:n kaasupolkimen toimintaa on optimoitu etenkin mutkien jälkeistä kaasun painallusta ajatellen, ja myös jarrutehostinta on muutettu sopivamaksi, jarrupaineen miellyttävämmäksi tasaamiseksi etu- ja taka-akseliston kesken.

Keulailme ilmanottoineen näyttää entistä vihaisemmalta ja leveämmältä. Samalla uudella keulamuotoilulla tähdätään edullisempaan ilmanvastukseen.

Sekä kangaskattoista roadsteria että sähkötoimisella peltikatolla varustettua Roadster Coupéta saa usean värisin katoin.

Vuoden 2013 Mazda MX-5:n saa kahdella moottorilla: 1,8-litraisella MZR-bensiininelikolla (126 hv) sekä 2,0-litraisella MZR-bensiininelikolla (160 hv).

1,8-litraiseen liittyy viisiportainen manuaalivaihteisto, kun taas kaksilitraisessa on kuusiportainen manuaali tai valinnaisesti kuusinopeuksinen automaattivaihteisto.

 

Auto Bild