Ferrari 458 Black Carbon Edition – se räväkämpi hiilivaunu

Kuka sanoo, että Ferrarin pitäisi aina olla välttämättä punainen? Anderson Germany -niminen yritys Düsseldorfista on suunnitellut Ferrari-version, joka jää mieleen ja erottuu tavanomaisista. Ulkoisista muutoksista hyppäävät silmille sporttinen "konepelti" ja hiilikuituiset ilmanottoaukot, joista jälkimmäisiin on sisäänrakennettu vedenpoistokanavat. Niinpä keulapuolella sijaitsevan tavaratilan sisältö pysyy varmasti kuivana.

Kuka sanoo, että Ferrarin pitäisi aina olla välttämättä punainen? Anderson Germany -niminen  yritys Düsseldorfista on suunnitellut Ferrari-version, joka jää mieleen ja erottuu tavanomaisista.

Ulkoisista muutoksista hyppäävät silmille sporttinen etupelti ja hiilikuituiset ilmanottoaukot, joista jälkimmäisiin on sisäänrakennettu vedenpoistokanavat. Niinpä keulapuolella sijaitsevan tavaratilan sisältö pysyy varmasti kuivana.

Ikkunat ja ajovalot on sävytetty, mutta erityisesti huomion kiinnittävät hiilikuituiset osat, joihin kuuluvat etusiivekkeet, takaosan diffuusorilevy ja siipipeilit sekä moottoripeitto. 21-tuumaiset hiilikuituiset vanteet on maalattu koriväriin ja keltaiset jarrusatulat antavat mukavaa näyttävyyttä.

Vakioteho 570 hv on hilattu 623 hevosvoimaan moottorinohjaussoftan , viritysputkiston ja erikoispakosarjojen avulla. Mainittakoon, että käyntiäänet muistuttavat erehdyttävästi Formula ykköstä! Kaukosäätöisen läppäventtiilijärjestelmän avulla käyntiäänet voi säätää kolmeen eri tasoon.

Ohjaamossa hiilikuitua ovat vastaanottaneet konsoli, ovenkahvat, kynnyslistat, ohjauspyörä, kierroslukunäytön reunus, vaihtosiivekkeet sekä istuinsäätimet, joten siinä kohdin ei ole säästelty.

Varustepakettiin sisältyvät muun muassa subbari ja tehovahvistin sekä DVD-soitin, vaikka itse auton äänet ovat silti ne olennaisimmat. Musta alcantara-verhous on kaupan päälle somistettu timanttitikkauksin.

Teksti: J. Peltonen

Kuvat: Anderson Germany