Ford Mustang GT4 -ratakilpuri julkistettiin Las Vegasin SEMA Showssa

Las Vegasin SEMA-erikoisnäyttelyssä julkistettiin uusi, ratakäyttöön täysin valmis Ford Mustang GT4. Auton suunnittelivat yhteistyössä Ford Performance ja Multimatic Motorsports ja autolla on tarkoitus kilpailla ratasarjoissa ympäri maailman, mukaan lukien GT4 European Series ja Silverstonen rata Iso-Britanniassa.

Mustang GT4 kilpailee tasapäisesti esimerkiksi Porschen ja Aston Martinin kanssa Malli saa inspiraationsa Shelby GT350R-C -raaserista, jolla voitettiin viime kuussa IMSA Continental Tire SportsCar Challenge -mestaruus.

Mustang GT4:ssä on seuraavan sukupolven vapaastihengittävä 5,2-litrainen V8 -kilpamoottori, joka on täsmäviritetty GT4-kisoihin. Moottorin suunnittelivat ja rakensivat yhteistyössä Ford Performance sekä Roush Yates Engines.

Kestävänä ratalaatikkona toimii kevytrakenteinen ja kompakti 6-portainen Holinger-manuaalivaihteisto. jossa vaihdot suoritetaan ohjauspyörän vaihtosiivekkein nopeasti ja pneumaattisesti. ZF:n kaksilevykytkin ja vauhtipyörä ovat kisatyyppiset. Moottorin voitelujärjestelmä on kuivasumpputyyppinen.

Mustang GT4:n alustaominaisuuksista mainittakoon Multimaticin valmistamat Dynamic Suspension Spool Valve (DSSV™) -iskunvaimentimet sekä etu- ja takakallistuksenvaimentimet, taotut, kevyet Forgeline-seosmetallivanteet (18 x 11”) sekä Brembon jarrulevyt ja kuusimäntäiset jarrusatulat.

Aerodynaamisiin kohennuksiin sisältyvät esimerkiksi takasiiveke, jonka suunnittelussa ammennettiin oppeja Ford GT -kisaohjelmasta, etuspoileri, konepellin ilmanottoaukot sekä takaosan diffuusorilevy.

Ohjaamoa suojaa Mustang GT4:ssä FIA:n hyväksymä turvakehikko ja kojelaudassa on MoTeCin tietojen keruujärjestelmä.