Hankookin hiljaisen teknologian “Sound Absorber” -renkaat

Audi valitsi jälleen Hankookin huippusuorituskykyiset renkaat alkuperäisrenkaiksi.

Hankook Tire ryhtyy toimittamaan alkuperäisrenkaita Audi Q7 malliston autoihin sisältäen juuri markkinoille tuodun Audi SQ7 TDI mallin, joka on premium-autonvalmistaja Audin Q7-mallin ensimmäinen S-versio. Se on suuritehoisin markkinoilla oleva diesel-SUV ja siinä käytetään monipuolisesti huipputeknologiaa, joitakin sovelluksia ensimmäistä kertaa autoteollisuuden historiassa.

SQ7 TDI ja sen muut Q7-sisarmallit varustetaan muun muassa Hankookin huippusuorituskykyisillä Ventus S1 evo² SUV renkailla kokoluokassa 285/35 R 22 106 Y XL. Renkaiden valmistuksessa on käytetty Hankookin uutta, rengasmelua vaimentavaa “sound absorber” -teknologiaa.

Voidakseen täyttää tarkasti Audi AG:n premium-luokan SUV-autojen renkaille asettamat vaatimukset Hankookin insinöörit kehittivät huippusuorituskykyisen rengasmallin, jossa ei ole tingitty tässä ylellisessä ajoneuvoluokassa välttämättömistä mukavuusominaisuuksista.

Koska kevyiden renkaiden alhaisempi profiilisuhde tyypillisesti tuottaa enemmän melua, melun vähentäminen oli keskeinen näkökohta kehitystyössä, jotta voitiin taata miellyttävä ajokokemus myös suurella teholla ajettaessa.

Hankookin insinöörit sovelsivat yrityksen omaa hiljaisen renkaan “sound absorber” -teknologiaa lippulaivamalliinsa Ventus S1 evo² SUV. Erityinen ääntä vaimentava polyuretaanikerros levitetään renkaan sisäpinnalle ja se sidotaan ohuella kerroksella Hankookin Sealguard-materiaalia.

Audin valitsemassa Ventus S1 evo² SUV renkaassa urheilullinen ja dynaaminen ajosuoritus yhdistyy korkeatasoiseen jousitusmukavuuteen, erittäin alhaiseen rengasmeluun ja pienempään vierintävastukseen. Turvallisuusominaisuudet, esimerkiksi märkäpito, on myös erityisesti sopeutettu täyttämään suuritehoisia premium-luokan SUV-autoja käyttävien autoilijoiden vaatimukset.

Ventus S1 evo² SUV renkaan pitkälle kehitetty teknologia sekä sen monialueinen kulutuspinta ja kaksikerroksinen raion-kudosrunko takaavat kulutuspinnan maksimaalisen kosketuksen tiehen kaikissa olosuhteissa. Renkaan vesiliirtoa ehkäisevät ominaisuudet ovat erinomaiset kuten myös optimaalinen tiekosketus, joka takaa täydellisen tasapainon sekä märällä että kuivalla kelillä.

Ajettavuutta ja turvallisuutta suurilla nopeuksilla on myös merkittävästi parannettu. Innovatiivinen, DTM-yhteistyön pohjalta kehitetty 3-kerroksinen kuviopalojen muotoilu ulomman rivan kuviopalojen erityisellä portaittaisella järjestyksellä takaa kosketuspinnan tasaisen otteen tiehen myös renkaan kulumisen edetessä ja varmistaa siten erittäin hyvän pidon renkaan koko käyttöiän ajan.

Huipputeknologiaa edustava tehokkaan pidon styreenipolymeeri-silica-seos mahdollistaa optimaalisen märkäpidon ohella pienemmän vierintävastuksen, mikä parantaa ympäristöystävällisyyttä. Koska seos kestää paremmin kulutusta ja lämpövanhenemista, se lisää käyttökilometrejä ja parantaa taloudellisuutta.

Renkaan pitkälle kehitetty jäähdytysjärjestelmä takaa lämmön nopeamman poistumisen ja siten vakaat ajo-ominaisuudet ja kokonaisuutena pidemmän käyttöiän.