Huh: Mercedes-Benzin C-sarjalaisesta rakennettiin 830 hv "supertaksi"

Kölnissä majaansa pitävällä virityspajalla nimeltä mcchip-dkr on hallussaan SuperFlow SF880-jarrupenkki...

Ahdetun 830-hevosvoimaisen hirviö-Mercedesin kori maalattiin Audin puolikiiltävällä valkoisella.

Tieto lupaa erittäin hyvää, sillä SuperFlow SF880:n avulla pystytään mittaamaan hyvinkin tehokkaiden sekä jousitukseltaan erittäin matalien autojen tehot.

Tällä kertaa dkr otti käsittelyyn oman aiemman mc8xx -nimisen projektinsa, jossa sovelletaan Mercedes-Benz C 63 AMG:tä. Sen lähtöteho on 457 hevosvoimaa ja sitä saadaan maksimivääntöä 600 Nm.

Uudella moottorisoftalla, optimoidulla imusarjalla ja mekaanisella ahtimella versiota kehiteltiin edelleen. Näin saavutettiin kehitysvaihe mc780.

Käsittelyn jälkeen teholukemaksi ilmoitetaan C-sarjalaiselle tyrmäävät 830 hevosvoimaa. Vääntö on sen mukaista.

Autoon asennettiin kookkaampi öljynjäähdytin, erityisen tehokas vedenjäähdytin sekä isompi vesipumppu. Pidot puolestaan paranevat Drexlerin valmistaman tasauspyörästön lukon avulla.
 
mcchip-dkr asensi malliin samalla asianmukaisen korisarjan, johon liittyvät etu- ja takapuskuri, konepelti, lokasuojat, sivuhelmat sekä hiilikuidusta valmistetut sivupeilit ja takaosan diffuusorilevy.

Etu- ja takavalot juontuvat W204-sarjan facelift-versiosta.

Alle asennettiin OZ-Racingin 19-tuumaiset Superleggera -kevytmetallivanteet, ja alustaksi valittiin KW:n Clubsport. Jarrupalat ovat erityiskovat ja häipymättömät.

Erikoispiirteenä sekä moottoritilassa että matkustamossa on sisäänrakennettu tulensammutusjärjestelmä

830-hevosvoimaisen hirviö-Mercedesin kori maalattiin Audin puolikiiltävällä valkoisella.