Irmscher Camarosta tömäkät 509 hv mekaanisella ahtimella

Ei, tunnuksella i42 ei tässä yhteydessä ole mitään tekemistä korealaisten autojen kanssa. Chevrolet Irmscher Camaro i42 on SS-versiosta edelleen Teutoniassa jalostettu katutykki...

Ei, tunnuksella i42 ei tässä yhteydessä ole mitään tekemistä korealaisten autojen kanssa. Chevrolet Irmscher Camaro i42 on SS-versiosta edelleen Teutoniassa jalostettu katutykki...

Irmscher Camarossa on Corvettesta tuttu 6,2-litrainen LS3 pikkulohko-V8, jota ryyditetään tässä tapauksessa mekaanisen ahtimen avulla. Näin varmistetaan riemukas 509 hevosvoiman maksimiteho sekä aina vain raikkaampi vääntömomentti ala- ja keskirekisterissä.

Kiihtyvyys nollasta sataan luonnistuu heittämällä vain neljässä sekunnissa ja huippunopeutta i42 kelaa 275 km/h – enemmän kuin keskiverto saksalainen muskeliauto, jonka huiput on elektronisesti rajoitettu 250 km/h tasolle. Pysäytyksestä huolehtivat keulalla 380 mm levyt kuusimäntäisin jarrusatuloin ja takana 355 mm levyt nelimäntäisin satuloin.

Testiyksilön alla pyörivät mustat, erittäin näyttävät 22-tuumaiset kiekot 305-levyisin renkain, mutta etenkin, jos päätyy 20-tuumaisiin Giovanna-seosmetallivanteisiin, pääsee kokemaan ajodynaamisesti mehukkaita hetkiä. Jousitusta on tietenkin madallettu asianmukaisesti ja kuvioon on sävelletty reilummin virtaava tuplapakoputkisto.

Irmscher Camaron viimeistely on tasokasta ja pintamateriaalit vaikuttavat paremmilta verrattuna Mustangiin ja Challengeriin.

Retro-ohjauspyörän ergonomia ei kuitenkaan välttämättä sovi kaikille, mutta tässä on sellainen tykki, että oksat ja muut tielläliikkujat pois!

Nyt tietysti käy mielessä, ovatko eurooppalaiset viritykset automaattisesti kalliimpia kuin amerikkalaiset...?

Auto Bild