Jälleen armotonta kopiointia Kiinasta – mistä nyt on kyse?

Kiinalaismerkki Jiangling otti lentokenttien Follow Me -ajoneuvojen merkityksen hieman liiankin sananmukaisesti…

Kiinassa Jiangling T7 on käytössä ainakin lentokenttien Follow Me -autona, ja kuinka ollakaan, Hannoverin lentokentältä löytyy VW Amarok juuri vastaavanlaisena Follow Me -ajokkina.​​
Kiinassa Jiangling T7 on käytössä ainakin lentokenttien Follow Me -autona, ja kuinka ollakaan, Hannoverin lentokentältä löytyy VW Amarok juuri vastaavanlaisena Follow Me -ajokkina.​​

Auto Bildin mielestä Jiangling T7 on luvaton kopio Volkswagen Amarok -avolavasta. Voikin sanoa maailman suurimman automuotoilun kopiointivaltion olleen jälleen kerran aktiivinen.

Kiinassa Jiangling T7 on käytössä ainakin lentokenttien Follow Me -autona, ja kuinka ollakaan, Hannoverin lentokentältä löytyy VW Amarok juuri vastaavanlaisena Follow Me -autona, jossa tehtävässä yksilö on toiminut vuodesta 2011 lähtien.

Follow Me -värityskin on täysin samanhenkinen.

Jopa Jiangling T7:n lavakaari on kuin suoraan Amarokista. Sama pätee keulan valonheittimiin ja kromilistoihin sekä sumuvaloihin.

Myös pitkä akseliväli vaikuttaa Volkswagenilta kopioidulta, eikä pidä unohtaa samankaltaisia takavaloja.

Moottoripuolella yhtäläisyydet sitten päättyvät.

Jiangling T7:n moottoreiksi saa helmikuun 2015 lanseerauksen jälkeen Isuzun 2,8-litraisen nelisylinterisen turbodieselin (100 hevosvoimaa) sekä 2,2-litraisen bensiininelikon (110 hevosvoimaa).

Onneksi sentään Jiangling T7:n ohjaamoratkaisuja ei ole kopioitu Volkswagenilta, vaan ne ovat omaleimaiset. Myös elektronisia avustimia T7:ssä on mukana runsaasti.