Jo klassikkomalli: Tästä saksalaisesta urheiluautosta luvassa nopea erikoispainos

Volkswagen esittelee Shanghain autonäyttelyssä uuden erikoisversion, Scirocco GTS:n, jolla kunnioitetaan vuonna 1982 esiteltyä Scirocco GTS -mallia.

Asiakas voi halutessaan erikoistilata Scirocco GTS:n koriin kilparaidoituksen.​
Asiakas voi halutessaan erikoistilata Scirocco GTS:n koriin kilparaidoituksen.​

VW Scirocco GTS:ssä on näyttävät spoilerit, mukaan lukien kattospoileri ja esimerkiksi jäähdytinsäleikkö on maalattu kiiltävän mustaksi. Asiakas voi halutessaan erikoistilata koriin kilparaidoituksen.

Vakioina kevytmetallivanteina ovat 18-tuumaiset Norwichit, mutta valinnaisena ovat tarjolla 19-tuumaiset Luganot.

Sisätiloissa värimaailmaa hallitsee musta. Mustassa nahkakehäisessä ohjauspyörässä ja GT-istuimissa on punaiset tereet. Vakiovarusteisiin kuuluvat Composition Colour -tietoviihdejärjestelmä sekä golfpallon muotoinen vaihdenuppi.​
Sisätiloissa värimaailmaa hallitsee musta. Mustassa nahkakehäisessä ohjauspyörässä ja GT-istuimissa on punaiset tereet. Vakiovarusteisiin kuuluvat Composition Colour -tietoviihdejärjestelmä sekä golfpallon muotoinen vaihdenuppi.​
Volkswagen Scirocco GTS -versio tuli alkujaan markkinoille vuonna 1982.​
Volkswagen Scirocco GTS -versio tuli alkujaan markkinoille vuonna 1982.​

Moottorina murisee 220-hevosvoimainen 2.0 TSI -turbonelikko, jonka jatkoksi saa manuaalivaihteiston tai automatisoidun käsivaihteiston (DSG). Molemmissa tapauksissa Scirocco GTS kiihtyy 0–100 km/h 6,5 sekunnissa.

Eroa on huippunopeudessa, sillä manuaalivaihteinen kulkee enimmillään 246 km/h ja DSG-versio 244 km/h. Keskikulutusarvoiksi kerrotaan käsivaihteiselle 6,0 l/100 km ja DSG:lle 6,4 l/100 km.