Kaksipaikkaista Mégane R.S. 275 Trophy-R -mallia valmistetaan vain 250 kappaletta

Kyseessä on muunnelma hiljattain esitellystä Mégane R.S. 275 Trophy -versiosta, jolla kuitattiin uusi rataennätys Nürburgringin Nordschleifella. Ajaksi saatiin 7 min 54,36 s.

Mallin omamassaa pudotettiin lähes sata kiloa. Mégane R.S. 275 Trophy-R:ssä on vakiovarusteena Cup-alusta varustettuna tasauspyörästön lukolla.

Kaksilitraisen bensiinimoottorin tehoa nostettiin 275 hevosvoimaan. Autoon asennettiin titaaninen titanium Akrapovic-virityspakoputkisto. 

Myös Öhlinsin säädettävät Road & Track -iskunvaimentimet ja komposiittijouset sekä Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat, jotka on räätälöity tätä automallia varten..

Mégane R.S. 275 Trophy-R:ssä ei ole takaistuinta. Edessä on polykarbonaatista valmistetut Recaro Pôle Position -kilpaistuimet, jotka säästävät painossa 42 kiloa.

Niissä on kolmen pisteen vyöt, mutta saatavilla on myös kuuden pisteen turvavyöt.

Litium-ioni -akun käyttö pudottaa omamassaa vielä 16 kiloa.

Jarrut on mitoitettu vastaavasti. Mégane R.S. 275 Trophy-R:ssä on kookkaat teräs- ja alumiiniljarrulevyt, jotka edelleen pudottavat omamassa kolmella kilolla.

Näin ollen versio soveltuu myös purevien jarrujensa ansiosta ihanteellisesti ratakäyttöön.

Mégane R.S. 275 Trophy-R:n tunnistaa ulkoa muun muassa uudesta kaksisävymaalauksesta sekä F1-mallisesta etuspoilerista.

Alla pyörivät 19-tuumaiset mustat tai punaiset Speedline-vanteet.