Kasvanut akseliväli yllättää positiivisesti – mistä siis on kyse

Kia esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä ensimmäisen euroversion toisen sukupolven Soulista.

Uuden Kia Soul -crossoverin muodoissa on aineksia Chicagon autonäyttelyssä 2012 esitellystä Track'steristä.

Uusi Soul ei ulkoisesti eroa kovin paljon edeltäjästään. Pikemminkin toisen sukupolven malli jatkaa kulmikasta muotokieltä.

Olennaista on kuitenkin aiempaa pidempi akseliväli sekä kasvaneet raideleveydet, jolloin saadaan enemmän tilaa matkustajille ja matkatavaroille.

Tavaratilan perusmitta kohenee kuitenkin vain nimellisesti 340 litrasta 354 litraan.

Toisen polven Kia Soulin aivan uusi pohjalevy perustuu Kia Cee'diin ja Souliin on saatu entistä paremmat ajo-ominaisuudet. Uudet pyöränripustukset lisäävät kokonaisjäykkyyttä 29 %.

Entistä tehokkaamman äänieristyksen ansiosta sisämelu putoaa noin kolme desibeliä.

Kia Soulin moottoreiksi tulevat 1,6-litraisen suorasuihkutetun bensiininelikon uusimmat versiot sekä 1,6-litrainen turbodiesel.

Vaikka molemmat moottorit nähtiin jo edeltäjämallistossa, niihin on tehty paljon muutoksia ja päästöt ovat vähentyneet.

Vakion kuusiportaisen käsivaihteiston lisäksi Kia Souliin on saatavilla kuusivaihteinen automaattivaihteisto.