Katso tästä, miltä näyttää 2012 Opel Insignia

Opel Insignia on ollut markkinoilla lähes kolmen vuoden ajan, ja nyt koittaa faceliftin vuoro. Uutena mallina nähdään 1,4-litraisella turbomoottorilla varustettu ecoFLEX, joka korvaa 1,8-litraisen vapaasti hengittävän. Samalla tehot (140 hv) on suuremmat.

Opel Insignia on ollut markkinoilla lähes kolmen vuoden ajan, ja nyt koittaa faceliftin vuoro. Uutena mallina nähdään 1,4-litraisella turbomoottorilla varustettu ecoFLEX, joka korvaa 1,8-litraisen vapaasti hengittävän. Samalla tehot (140 hv) on suuremmat.

Keskikulutus putoaa 5,7 litraan, mikä ei johdu vähiten Start/Stop-tekniikasta, sähköisestä ohjaustehostimesta, aerodynaamisista korin alapuolisista suojapaneeleista sekä alhaisen vierintävastuksen renkaista. Kuusivaihteinen manuaalilaatikko seuraa vakiona. 1,4-litrainen turbomalli kiihtyy sataan 10,9 sekunnissa ja ottaa huippuja 205 km/h.

Kaksilitraisen suorasuihkutuksella toteutetun turbokoneen teho puolestaan kohoaa 30 hevosvoimalla. Mallissa on niin ikään jatkuva neliveto. 2.0 Turboon saa kuusivaihteisen käsivalintaisen lisäksi kuusiportaisen automaattivaihteiston.

Kaksilitrainen kehittää 250 hv ja vääntää 400 Nm (aikaisemmin 350 Nm). Kiihtyvyys 0–100 km/h on manuaalivaihteisena 7,5 s ja huippunopeus on elektronisesti rajoitettu arvoon 250 km/h.

Myös kaksilitraiseen kuuluvat Start/Stop -järjestelmä sekä polttoainetta säästävät renkaat; näin keskikulutus pienenee 0,5–8,4 litraa sadalla kilometrillä. Etuvetoisena 220 hv tehoisena kahden litran turbomoottori keskikuluttaa 7,6 litraa (0,5 litraa entistä vähemmän).

Lisävarusteina voi tilata esimerkiksi jonkin kehittyneemmistä tehdasnaveista yksilöllisin asetuksin tai premium-nappanahkaverhoilun.

 

Auto Bild