Kia: 400 000 kappaleen myynti Euroopassa

Kia Motors on saavuttanut ensimmäisen kerran 400 000 kappaleen merkkipaalun Euroopassa uusien autojen vuosittaisissa rekisteröinneissä. Yhtiön aikaisempi myyntiennätys oli viime vuodelta, jolloin Kia ylsi 384 790 kappaleen vuosimyyntiin.

Myynnin kasvun ansiosta Kian markkinaosuus Euroopassa on tällä hetkellä 2,9 prosenttia. Kia on saavuttamassa 3,0 prosentin markkinaosuuden Euroopassa tämän vuoden loppuun mennessä. Merkin kasvua ovat vauhdittaneet Kia-malliston uutuudet.

Kia Motors Europen operatiivinen johtaja Michael Cole: ”Kian suunnittelu- ja insinööritiimit ovat monipuolistaneet Kian valikoimaa uusilla tuotteilla, jotka vievät merkin uudelle tasolle samalla tarjoten jotain uutta ja vetovoimaista edustamissaan segmenteissä. Nämä uudistukset ovat olleet erittäin suosittuja eurooppalaisten asiakkaiden keskuudessa ja ovat auttaneet meitä saavuttamaan menestystä tänä vuonna.”

Täysin uusi Kia Niro, ainutlaatuinen hybridin ja crossoverin yhdistelmä, on osoittautunut myyntimenestykseksi. Nirosta on tehty jo 23 000 tilausta sen jälkeen, kun auto tuli heinäkuussa Euroopassa myyntiin. Myös suositun Sportage-mallin myynti jatkaa kasvuaan. Autoa on myyty 35 prosenttia enemmän vuoden takaiseen vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Sportagen myynti on jo ylittänyt vuoden 2015 ennätysmyynnin, jolloin mallia rekisteröitiin Euroopassa yhteensä 105 317 kappaletta.

Kia Optima -mallisto puolestaan laajeni tänä syksynä Sportswagon-, Plug-in Hybrid- ja GT-malleilla. Uudet mallit ovat vaikuttaneet 214 prosenttia myynnin kasvuun verrattuna Optima-mallistoon myyntiin vuoden 2015 vastaavana ajankohtana. Uusi Optima Sportswagon muodostaa lähes kaksi kolmasosaa (65%) Optiman Euroopan myynnistä. Optima-malliston uutuudet ovat lisänneet Kian suosiota D-segmentissä erityisesti yritysautoilijoiden keskuudessa.