Kiinan kotimaisten automerkkien myynti putosi rajusti

Manner-Kiinan kotimaisten henkilöautomerkkien myynti putosi tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana rajusti. Asiasta kertoo verkkojulkaisu Automotive News China.

Manner-Kiinan kotimaisten henkilöautomerkkien myynti putosi tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana yllättäen rajusti.

Asiasta kertoo verkkojulkaisu Automotive News China.

Täysin kotoperäisten osuus kaikkien, Kiinassa valmistettujen henkilöautojen myynnistä putosi kyseisenä jaksona 3,5 % vuoden takaisesta, nykyiseen 42,7 prosenttiin.

Kaikkiaan Manner-Kiinan henkilöautomyynti putosi vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna 4,4 % nykyiselle tasolle, joka lukuna tarkoittaa 2 374 000 autoa.

Asiasta kertoo Kiinan autonvalmistajien yhdistys, China Association of Automobile Manufacturers.

Ilmeisesti länsimerkkien ja yhteistyömerkkien laatutaso on paikallisten ostajien silmissä erilainen, joihinkin Kiinan omiin nähden. Kiinalaisten omien merkkien keskinäisessä laatutasossa on huikeita eroja.

 

 

Teksti ja kuvat: J. Peltonen