Kiinan suurin kotimainen automerkki – yletön laajentaminen on vaarallista

Toisin kuin eräät Kiinan valtion omistamat autonvalmistajat, Changan ei ole tyytyväinen, vaikka sillä on yhteisyritys ulkomaisen merkin kanssa.

Kiinalaisella Changanilla uhkaa mennä liian lujaa.

Changan on pyrkinyt aggressiivisesti suunnittelamaan omia mallejaan ja myymään niitä tehokkaasti – ja yrittäminen on myös johtanut tuloksiin.

Kuluvana vuonna Changan on myynyt enemmän henkilöautoja kuin yksikään toinen kiinalainen automerkki.

Menestys uhkaa kuitenkin johtaa ylettömän luottamuksen olotilaan.

Koska Changanilla on tavoitteena mittavat laajenemissuunnitelmat, merkki uhkaa sortua samaan hallitsemattomaan laajentumiseen kuin aiemmin kiinalaismerkeistä esimerkiksi Geely ja Chery.

Chongqingin jättikaupungissa toimiva Changan tunnetaan myös nimellä Chana.

Aiheesta raportoi verkkolehti Automotive News China.