Koeajossa kolmiovinen Range Rover Evoque

Millainen on ensimmäinen etuvetoinen Range Rover Evoque kolmiovisena turbodieselinä? Lähtötasoinen Pure-versio tarjoaa koko joukon yllätyksiä.

Lähtötasoinen versio kuulostaa aina siltä, että on lähdetty säästelylinjalle. Joka kohdasta puuttuu jotakin pientä tai isompaa varustetta, joka harmittaa.

Range Rover Evoque Coupé on siitä erikoinen, ettei se tunnu aloitustason versionakaan karvalakkimallilta. Mukaan on pakattu viisaasti monia varusteita, joita ei osaisi odottaa.

Sopiiko kolmiovinen Pure perheautoksi vai loppuvatko tilat kesken? Miten etuveto istuu Rangeen, vai onko neliveto lähtökohtaisesti pakollinen? Lue Coupén koeajo Auto Bild Suomen paperilehdestä 17/2012.

Yksilössä oli 2,2-litrainen 150 hevosvoiman turbodiesel, jonka EU-keskikulutukseksi ilmoitetaan vain 4,9 l/100 km. Vääntöä saadaan kuitenkin 400 Nm.

 

Teksti ja kuva: J. Peltonen