Kolmelitrainen rivikuutonen 444 hevosvoiman tehoin?

Entä sopisiko 600 Nm suurinta vääntömomenttia?

Tuningwerkin BMW M235i RS painaa ainoastaan 1 490 kiloa. Siinä on keulan levyjarruissa kuusimäntäiset jarrusatulat.

Vastaavasti lukemat 326 hv ja 450 Nm natsaavat kompaktikoriseen BMW M235i -malliin, jota on siis jo ehditty viritellä – useillakin saksalaispajoilla.

Tuningwerk-pajalla on versio M235i RS. Heidän turbomoottorisesta ajokistaan kiusataan tehoa 444 hevosvoimaa ja maksimivääntöä saadaan 600 Nm.

Muutostöihin lukeutuvat muun muassa veden- ja öljynjäähdyttimen vaihtaminen sekä paljon tavallista tehokkaampi 850 W tuuletin.

Moottorissa on virityspakoputkisto sekä korkeamman lämpöarvon omaavat sytytystulpat. Myös moottorinohjaussofta vaihdettiin.

Tuningwerkin kakkossarjalainen kiihtyy nollasta sataan 4,3 sekunnissa siinä, missä sarjavalmisteisen lukemaksi merkitään puoli sekuntia hitaammat 4,8 sekuntia.

Vastaavasti 0–200 km/h menee rikki 15,4 sekunnissa.

Ensitestissä Hockenheimringillä viritetty M235i saavutti kunnioitettavan 71 sekunnin kierrosajan.

Version tunnistaa esimerkiksi levikkeistä ja etuspoilerin lisäosista, takaosan diffuusorilevystä sekä hiilikuituisesta takaspoilerista.

M235i RS painaa ainoastaan 1 490 kiloa ja siinä on keulan levyjarruissa kuusimäntäiset jarrusatulat.