Kuka ehtii – Super-Beetleä valmistetaan vain 3 500 kappaletta

VW Beetlestä tulee 210 hevosvoiman vauhtiversio GSR. Versiolla on perinteitä vaalittavana, sillä 40 vuotta sitten julkistettiin Volkswagen Kupla 1303 S varustettuna 50 hv bokseri-takamoottorilla. Kyseessä oli aikansa urheilullisin Kupla.

VW Beetle GSR:n tunnistaa kelta-mustasta koriväristä. Lyhenne GSR muodostuu saksan kielen sanoista "Gelb-Schwarzer Renner", kelta-musta kilpuri.

GSR:n matkustamossa nautitaan R-Line -urheiluistuimista keltaisin terein, sekä nahkaratista. R-Line -tyyliä ilmenee myös kojelaudassa, nahkaisessa vaihdenupissa ja käsijarrunkahvassa sekä mustissa sisämatoissa varustettuna keltaisin ompelein.

GSR:n TSI-nelikko on peräisin VW Golf GTI:stä., kun taas 1973 Kuplassa on 50 hevosvoiman bokseri-takamoottori. 1973 Kuplassa on mattamustat kone- ja etupelti, samoin puskurit ovat mattamustat.

Myös GSR:ssä on runsaasti mustaa etu- ja takapellissä, mutta toisin kuin aikoinaan 1303-mallin tapauksessa, Beetle GSR:n pystyy tilaamaan myös harmaana.

1973-mallisessa Kupla 1303:ssa oli 15-tuumaiset teräsvanteet ja 175-sarjan renkaat.

Vastaavasti Beetle GSR:ssä on 19-tuumaiset kevytmetallikiekot ja 235/40-mittaiset renkaat.

Suorituskyvyssäkin on hienoista eroa. 1303 saavutti 142 km/h huippunopeuden.

Beetle GSR pystyy 229 km/h huippuihin. Sitä paitsi GSR:ään saa valinnaisena DSG-automaattivaihteiston.

Valitettavasti Beetle GSR -mallia tehdään vain 3500 numeroitua kappaletta. Saksassa Beetle GSR maksaa alkaen 30 300 euroa ja DSG:nä alkaen 32 150 e.