Kuka huutaa G-sarjalaisen alhaisella lähtöhinnalla autohuutokaupassa?

Coys-autohuutokaupassa Iso-Britanniassa on pian tarjolla mielenkiintoista kalustoa, eivätkä kaikki lähtöhinnat edes päätä huimaa.

Thaimaan prinssi Chulalle uutena toimitettu 1960 Rolls Royce Silver Cloud huutokaupataan Coys’in autohuutokaupassa Chiswick Housen tapahtumassa hieman yli viikon kuluttua. Prinssi Chula ja hänen serkkunsa Prinssi Bira olivat suuria moottoriurheilun harrastajia ja samalla tunnettuja sekä kunnioitettuja kilpailijoita.

Prinssi Chula suosi aina sinisiä korivärejä, eikä tämä autoyksilö muodosta poikkeusta. Ohjaamo sävyt vastaavat ulkoasua: sisällä on sinistä nahkaa ja kokolattiamatot sekä samppanjabaari. Auton arvoksi ennakkoarvioitiin £65 000-85 000.
Coys’in toimitusjohtaja Chris Routledge totesi: "Keräilijät ja myyjät ympäri maailmaa ovat osoittaneet huomattavaa kiinnostusta tätä autoa kohtaan. Nyt on jollakin erinomainen tilaisuus hankkia talliinsa auto, jolla on kuninkaallinen taustahistoria.”

Lisäksi vasaran alle on menossa Alfa Romeo TZ, jonka rakensi legendaarinen koripaja Giordanego. Harvinaisessa Alfa Romeossa on alkuperäisen tyylinen lujitemuovikori sekä 2000-kuutioinen moottori varustettuna kahdella sytytystulpalla per sylinteri. Auto on täysin ajovalmis. Yksilö vietti 40 vuotta Milanon Viestintämuseossa, ja tällä hetkellä sen hintatasoksi arvioidaan noin 160 000 puntaa.
Vuosimallin 1984 Ferrari 512 on puolestaan yksi vain 42:sta valmistuneesta poikkeuksellisesta BBi-versiosta. Mallin koriväri on harvinainen metallihopea ja sisustus on sinistä nahkaa. Matkamittarissa on vasta 30 300 mailia. Mallia pidetään kaikkein mielenkiintoisimpana Ferrarin Berlinetta Boxer -malleista ja minkä tahansa autokokoelman helmenä. Yksilön arvoksi kaavaillaan luokkaa 200 000 puntaa.

Huutokaupassa on tiettävästi myös varhainen Mercedes-Benzin G-sarjalainen, jonka amerikkalainen elokuvaohjaaja Stanley Kubrick omisti yksilön ohjattuaan Full Metal Jacket -elokuvansa. Auton mekaanisen kunnon ja sähköjärjestelmän kunnon varmistamiseksi käytettiin merkittäviä summia. Nykyinen hinta-arvio on kuitenkin mielenkiintoisesti vain £6 000-£8 000, joten tässä voisi olla jollekin tutkimisen tai tarjoamisen paikka.

Myös ainutlaatuinen 1986 Aston Martin V8 -automaatti on tarjolla. Vantagessa on tavanomaista paremmat ajo-ominaisuudet suurilla nopeuksilla sekä normaalia tehokkaampi jäähdytys. Hinta-arvio liikkuu 40 000-50 000 punnassa. Lisäksi autossa on tehtaalla suunniteltu X-Pack -moottori teholtaan 432 hevosvoimaa.

1937 Rolls Royce Sedanca De Ville lukeutuu myös huutokaupan anteihin. Gurney Nutting koritti yksilön (rekisteritunnus GXM 25) Sedanca De Ville -tyyliin. Rolls Royce -yksilöllä uskotaan olevan ainoastaan kolme aiempaa omistajaa, joista yksi piti autoa osana Rolls-Royce -kokoelmaa Kentin kreivikunnassa parinkymmenen muun merkin edustajan seurassa. Autossa on syvänsininen ulkoväri yhdistettynä mustaan, ja sisustuksessa sinisen ja harmaan yhdistelmä. Yksilössä on Sedanca-kangaskatto, joka tulee esiin piilotetusta tilasta. Auton arvellaan vaihtavan omistajaa noin 130 000 punnalla.
Maserati Indy 4.7 America esiintyi ensimmäisen kerran Vignalen osastolla vuoden 1968 Torinon autonäyttelyssä, jonka jälkeen Maserati julkisti sen virallisesti Genèven näyttelyssä1969. Autocar -lehti totesi: "Klassikko varustettuna V8-moottorilla ja nopeusrahkeet 240 km/h. Pehmeästi vetävä moottori, silkinhienosti vaihtava manuaalivaihteisto ja kevyttoiminen tehostettu ohjaus. Tehokkaat jarrut, tasapainoiset käsittelyominaisuudet, mukava jousitus, erinomainen ajon vakaus. "

Coys-autohuutokaupassa nähtävä Maserati Indy läpikäytiin perinpohjaisesti mekaanisesti ja ulkopuolisesti vuosina 2014-2016. Sen matkamittarissa on suunnilleen 50 000 mailia ja yksilö on ollut varastoituna yksityisessä autotallissa nykyomistuksen aikana. Se vastaa ulkonäöltään ja suorituskyvyltään saman aikakauden Ferrari 365 GT 2+2 -mallia. Maserati Indyn huutokauppa-arvoksi kaavaillaan noin 50 000 puntaa.