Kuka sen sai? Vanha entisöimätön italialainen urheiluauto myytiin 920 000 eurolla

Yli 90-vuotias Bugatti Tipo 37 ei aivan saavuttanut miljoonan euron rajaa huutokaupassa huolimatta siitä, että yksilö on alkuperäisessä kunnossa.

Bugatti Tipo 37 valmistettiin rakenteeltaan kevennetyksi ratakilpuriksi soveltamalla Bugatti Tipo 35:n alustaa sekä Bugatti Tipo 40:n moottoria.​
Bugatti Tipo 37 valmistettiin rakenteeltaan kevennetyksi ratakilpuriksi soveltamalla Bugatti Tipo 35:n alustaa sekä Bugatti Tipo 40:n moottoria.​
Bugatti Tipo 37:n kojelauta on ratakäyttöön tarkoituksenmukainen. Pyöreitä näyttöjä on viisi kappaletta.​
Bugatti Tipo 37:n kojelauta on ratakäyttöön tarkoituksenmukainen. Pyöreitä näyttöjä on viisi kappaletta.​
Yksilö pysytteli viimeiset 46 vuotta erään yksityisomistajan kokoelmissa.​
Yksilö pysytteli viimeiset 46 vuotta erään yksityisomistajan kokoelmissa.​

Huutokaupattu 1927-mallinen Bugatti Tipo 37 siirtyi amerikkalaisen automuseon haltuun 920 000 eurolla. Yksilö löytyi täysin alkuperäisessä kunnossa, mikä on nykypäivänä luonnollisesti äärimmäisen harvinaista.

Auto valmistettiin Bugattin Molsheimin tehtaalla Ranskan Strasbourgissa asiapaperien perusteella vuonna 1927.

Bugatti Tipo 37 valmistettiin rakenteeltaan kevennetyksi ratakilpuriksi soveltamalla Bugatti Tipo 35:n alustaa sekä Bugatti Tipo 40:n moottoria. Yksilö pysytteli viimeiset 46 vuotta erään yksityisomistajan kokoelmissa.

Italialainen Ettore Bugatti perusti Bugattin tehtaan Ranskan Alsaceen (saksaksi Elsass) vuonna 1909. Merkin oikeudet kuuluvat vuodesta 1998 Volkswagen-konsernille.