Kuuluuko Facebook autoon – vai ei?

Onko Facebookia soveliasta päivittää autossa? Ei ainakaan auton ollessa liikkeellä, vaan on ajettava lähimmälle pysäköintipaikalle. Mutta vaikka olisi kuinka hauskaa päivittää Facebook-sivustoa, kannattaa toki miettiä, onko siihen järkevää uhrata huomattavaa aikaa elämästä vai lisääkö vain aivan olennaisimmat silloin tällöin.

Henkilöiden tavoitettavuus on tämän päivän avainsana. Olipa sitten kotona, toimistossa tai matkoilla, aina pitäisi olla tavoitettavissa. Tämä pätee ennen kaikkea nuorempaan väkeen.

Saksan Auto Bild halusi tietää, miten usein saksalaiset autonostajat haluavat nettiyhteydellä varustetun auton ja paljonko he ovat sellaisesta valmiit maksamaan.

Lehti tiedusteli markkinabarometri Connectivityn välityksellä yhteensä 1 403 mieheltä ja naiselta heidän mielipiteitään auton internet-liittymistä, puheluista autossa, auton multimediasta sekä auton avustinjärjestelmistä.

Tuloksena noin 40 % henkilöistä pitää auton internet-liittymää mielenkiintoisena ja noin 54 % olisi varmasti tai todennäköisesti valmis ostamaan auton kyseisellä varustuksella.

Uskomatonta: potentiaalinen ostaja olisi valmis maksamaan asianmukaisesta viestintätekniikasta jopa 3 000 euroa auton normaalin ostohinnan lisäksi. Harmillista kyllä nuorempi ostajakunta on innostuneempi auton nettiyhteydestä kuin vanhempi ja varakkaampi asiakaskunta.

Mutta pitääkö joka hetki olla verkossa? Facebook on makea, mutta rajansa kaikella. Kannattaako esimerkiksi Facebook-päivityksiin kirjata jokainen jääkaapilla käynti ja tuhlata loppupelissä puoli elämää? Makuasia.

 

Auto Bild