Lexus UX on C-segmentin crossover

UX on Lexuksen ensimmäinen C-segmenttiin sijoittuva SUV-crossover. UX-mallissa käytetään ensimmäistä kertaa GA-C:ksi nimettyä arkkitehtuuria, joka antaa autolle erittäin vääntöjäykän rakenteen ja matalan painopisteen.

Lexus UX
Lexuksen 4,5-metrisen UX-mallin akseliväli on 264 cm.

UX-malliin on saatavilla viimeisin versio Lexuksen aktiivisista turvallisuusjärjestelmistä. Lexus Safety System + yhdistää PCS-törmäyksenestojärjestelmän – joka pystyy havaitsemaan myös jalankulkijat pimeällä sekä pyöräilijät – automaattiset tai adaptiiviset kaukovalot, liikennemerkkien tunnistuksen ja näiden lisäksi Lexus Co DRIVE -järjestelmän yhdistäen mukautuvan vakionopeudensäätimen sekä kaistallapito- ja seuraamistoiminnot.

4,5-metrisen UX:n akseliväli on 264 cm. Ulkopuolen on haluttua yhdistyvän saumattomasti sisätiloihin. Tämä antaa kuljettajalle sekä selkeän näkyvyyden eri suuntiin että hyvän tuntuman auton ulkomittoihin. Parhaiten tämän huomaa kuljettajan paikalta, josta katsottuna kojelaudan yläosa vaikuttaa jatkuvan kauas tuulilasin etupuolelle asti. Toisaalta ulkoa katsottuna vaikuttaa siltä, että konepelti jatkuu suoraan kojelautana auton sisälle.

UX-malliin saatavilla olevan laadukkaan nahkaverhoilun viimeistely on perinteisen japanilaisen sashiko-tikkausmenetelmän inspiroima.

Neljännen sukupolven hybridijärjestelmä tuo 178 hv:n tehon kuljettajan käyttöön joko etupyörien tai E-four-nelivetojärjestelmän kautta. Hybridijärjestelmä koostuu 2,0-litraisesta bensiinimoottorista, sähkömoottorista, generaattorista ja portaattomasta voimansiirrosta.