Lotus Evora GT410 Sport: voiman varmistavat V6 ja mekaaninen Edelbrock-ahdin

Lotus Evora GT410 Sport on sarjan uusin, aerodynaamisesti optimoitu versio ja Evora Sport 410:n seuraaja.

Lotus Evora GT410 Sportissa on vakiona komposiittiosia sekä keulassa että peräosassa, ja ne osaltaan varmistavat kohtuullisen omamassan 1 256 kiloa. Omamassaan vaikuttavat 13 kilon osalta valinnaiset Öhlinsin alumiiniset, Lotusin tuunaamat säädettävät TTX-iskunvaimentimet, mutta vakiomallissa on Eibachin erityiskevyet jouset sekä Bilsteinin urheilulliset iskunvaimentimet. Valinnainen titaaninen pakoputkisto pudottaa omalta osaltaan massaa kymmenellä kilolla.
Malli on saatavilla kaksipaikkaisena sekä 2+2 -versiona, sekä manuaali- ja automaattivaihteisena. Lotus Evora GT410 Sport ammentaa aerodynaamisia ominaisuuksia Lotus Evora GT430 -mallista. Uutuus kehittää 50 prosenttia enemmän maaefektiä verrattuna Lotus Evora Sport 410:een.
Lotus Evora GT410 Sportissa on Lotusin mekaanisesti ahdettu 3,5-litrainen V6 varustettuna ahtoilman jäähdyttimellä. Maksimitehoksi mainitaan 410 hv/7000 r/min ja maksimiväännöksi 420 Nm/3500 r/min. Lotus Evora GT410 Sport kiihtyy nollasta sataan vain 3,9 sekunnissa automaattivaihteisena. Manuaalivaihteisen vastaava arvo on 4,0 sekuntia. Huippunopeudeksi ilmoitetaan 305 km/h ja teho-painosuhteeksi 326 hv/1000 kg.

Lotus Evora GT410:n vaihteistona on Lotusin valmistama 6-portainen manuaalilaatikko varustettuna ECU-yksikön entistä nopeampiin vaihtotapahtumiin tehdyin säädöin. Pakettiin sisältyy myös torsen-tyyppinen tasauspyörästön lukko. Valinnainen automaattivaihteisto on sekin tiheävälitteinen.

Hidastuksista vastaavat valinnaisesti AP Racingin nelimäntäisin jarrusatuloin varustetut etulevyjarrut, kun taas takana on valinnaiset kevytrakenteiset ja ristiporatut jarrulevyt.

Lotus Evora GT410 Sportin istuimet (vain kaksipaikkaisena) ovat hiilikuituiset, samaten ovien kynnyslistat. Ohjauspyörä, kojelauta, ovipaneelit, vaihteistotunneli sekä keskikonsoli on verhoiltu mustalla alcantaralla ja kaksiväritikkauksin. Valinnaiset Sparco- kuppi-istuimet saa sekä kaksipaikkaiseen että 2+2 -paikkaiseen. Viimeksi mainittu edellyttää joko valinnaiset, leveämmät 10.5-tuuman takavanteet (kuten Lotus Evora GT430:ssa) tai Lotus Evora 400:n taotut kevytmetallivanteet (9.5 tuumaa).

Tietoviihdejärjestelmään liittyvät integroitu 7-tuumainen kosketusnäyttö, AppleCarPlay- ja Android Auto-sovellukset, Bluetooth®, navigointilaite sekä peruutuskamera.