Mercedes-Benz CLS Coupé saa täysin uudistetun moottorivalikoiman

Sensual Purity- muotokielen avulla korin kulmia ja teräviä linjoja on vähennetty selvästi. Monista design-yksityiskohdista löytyy lisäksi yhteneväisyyksiä Mercedes-Benzin nykyisen Coupé-perheen kanssa. Esimerkillinen ilmanvastuskerroin cw 0,26 kertoo hiotusta aerodynamiikasta.

Mercedes-Benz CLS:n moottorivalikoima on uudistettu kautta linjan. Lanseeraushetkellä se kattaa kolme kuusisylinterisellä rivimoottorilla varustettua mallia.
Urheilullisella Mercedes-Benz CLS:n ajomukavuuteen vaikuttavat Air Body Control -ilmajousitus sekä mm. uusimman sukupolven tietoviihdejärjestelmä sekä laajasti personoitava täysin digitaalinen mittaristo. Keskikonsolin Touchpad-kosketuslevy antaa tuntopalautteen ja akustisen ilmoituksen, kun sillä käytetään auton lukuisia mukavuustoimintoja ja erilaisia asetusmahdollisuuksia.

Dieselmoottoreiden suorituskyky ulottuu 210 kW:n (286 hv) tehosta ja 600 Nm:n väännöstä mallissa CLS 350 d 4MATIC aina 250 kW:n (340 hv) tehoon ja 700 Nm:n vääntöön mallissa CLS 400 d 4MATIC. Premium-dieselmoottoriperheen huippumoottorin tunnusmerkit: männät, joiden päissä on portaittaiset syvennykset, kaksivaiheinen pakokaasuahtaminen sekä ensi kertaa CLS:ssä käyttöön otettu säätyvä venttiilienohjaus CAMTRONIC. Moottorissa on yhdistetty alumiininen sylinteriryhmä ja teräsmännät sekä edelleen kehitetty Formula 1 -moottorista tuttu sylinteriputkien NANOSLIDE®-pinnoite.

 

Perusmalliston tehokkain voimanlähde on rinnakkaista 48 voltin sähköjärjestelmää hyödyntävä CLS 450 4MATIC-mallin kuusisylinterinen bensiinimoottori (270 kW + 16 kW /367 hv + 22 hv). Sen uudessa älykkäässä EQ Boost -ahtojärjestelmässä on sähköinen lisäahdin ja siihen yhdistetty käynnistysmoottori-/generaattori (ISG), jotka takaavat erinomaisen tehon ilman turboviivettä. Hihnaton käynnistysgeneraattori antaa lyhyessä ajassa käyttöön 250 Nm lisää vääntöä ja 16 kW (22 hv) enemmän tehoa. Lisäksi se mahdollistaa rullaamisen polttomoottori sammutettuna syöttäen samalla 48 voltin akkuun energiaa tehokkaasti toimivan energian talteenoton ansiosta. Täten polttoaineen kulutuksessa saavutetaan säästöjä, joihin aiemmin on päästy ainoastaan korkeajännite-hybriditeknologialla. Kuusisylinterinen rivimoottori tarjoaa siten kahdeksansylinterisen moottorin suorituskyvyn huomattavasti pienemmällä kulutuksella
Energizing-mukavuusjärjestelmä verkottaa auton eri mukavuusjärjestelmiä yhteen ylläpitäen kuljettajan suorituskykyä pitkälläkin matkalla. Se hyödyntää kohdennetusti ilmastointilaitteen toimintoja (mukaan lukien tuoksutus) ja istuimien toimintoja (lämmitys, tuuletus, hieronta), pintojen ja ohjauspyörän lämmitystä sekä valaistus- ja musiikkiasetuksia. Samalla siitä voi valita Wellness-asetuksen oman mielialan tai tarpeiden mukaan. Kuudesta eri ohjelmasta Training käsittää kolme eri treenitilaa – lihasten rentouttamisen, lihasten aktivoinnin ja tasapainotuksen – ja niihin liittyvät harjoitukset.