Mercedes-Benz keskittyi New Yorkin autonäyttelyssä Mercedes-AMG-malleihin

USA:n markkinoilla myyntiään viime vuonna lähes 50 prosentilla kasvattaneen Mercedes-AMG:n autot olivat pääosassa, kun Mercedes-Benz esitteli uutuuksiaan New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä.

Mercedes-AMG C 63
Mercedes-AMG C 63:sta on neljä korimallia kahdessa teholuokassa.

Maailman ensiesittelynsä New Yorkissa sai uusi Mercedes-AMG C 63, joka tulee myyntiin Atlantin valtameren takaisilla markkinoilla myöhemmin tänä vuonna kahden tehoversion ja neljän korimallin voimin.

C 63:n korimallit tulevat olemaan sedan, farmari, coupé ja cabriolet. C 63:n vauhtivaroista vastaa 4-litrainen kaksoisahdettu V8-moottori, jonka suurin teho on 63-mallissa 350 kW (476 hv) ja 63 S -mallissa 357 kW (510 hv).

Mercedes-AMG G tarjoaa jykevää voimaa perinteitä kunnioittaen

Vuonna 1979 ensiesitelty G-sarja on yksi automaailman muotoiluikoneista, jonka ulkonäkö on säilynyt melkein ennallaan kohta neljä vuosikymmentä. Keskeiset G-sarjan ominaispiirteet kuten näyttävät ovenkahvat, ulos näkyvät saranat, G:lle tyypillinen oven sulkeutumisääni, kylkien vankat kolhusuojalistat ja takaoveen sijoitettu varapyörä ovat tallella myös uudessa versiossa. Kaikki muu onkin uutta.

Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG G 63 on uudistuneen maasturi-ikonin kovin tehoversio.

New Yorkissa esitely Mercedes-AMG G 63 on uusi malliversio aikaisemmin esitellyn G 500 - mallin rinnalle. Eväät rivakkaan etenemiseen tarjoilee 4-litrainen kaksoisahdettu V8-moottori, jonka suurin teho on 430 kW (585 hv) ja korkein vääntömomentti 850 Nm. Näillä lukemilla jykevä G-sarjalainen pinkaisee paikaltaan satasen nopeuteen 4,5 sekunnissa ja tarjoilee 220 km/h huippunopeuden.

Voimaa välittää nyt ensi kertaa G-sarjassa käyttöön otettu momentinmuuntimella varustettu 9G-Tronic-automaattivaihteisto, jonka toiminta on sovitettu erityisesti G-sarjan tarpeisiin. Pitkät välityssuhteet tekevät ajamisesta hiljaisempaa ja mukavampaa erityisesti pienillä nopeuksilla ja auttavat samalla säästämään polttoainetta. Jakovaihteisto on sijoitettu suoraan 9G-Tronic-vaihteistoon siten, että 40 prosenttia vedosta kohdistuu etu- ja 60 prosenttia taka-akselille.