Millainen auto on Chevrolet Camaro SS Convertible talvella?

Maineikas jenkkimuskeliauto, Chevrolet Camaro, on palannut juurilleen. Auto Bild Suomi koeajoi uusimman, Eurooppaa varten erityisvarustellun SS-avoversion poikkeuksellisesti talvisissa olosuhteissa. Miten takavetoinen muskeliauto selviytyi tehtävästä?

Maineikas jenkkimuskeliauto, Chevrolet Camaro, on palannut juurilleen. Auto Bild Suomi koeajoi uusimman, Eurooppaa varten erityisvarustellun SS-avoversion poikkeuksellisesti talvisissa olosuhteissa. Miten takavetoinen muskeliauto selviytyi tehtävästä?

Camaro saapui ensi kertaa markkinoille vuonna 1967, joten nyt vietetään 45-vuotisjuhlaa, asianmukaisen juhlamallin merkeissä. Kori muistuttaa kuitenkin eniten legendaarista vuosikertaa 1969. Muotoilu on näyttävää, ja suorituskyky 405 hevosvoiman L99 V8:n voimin vieläkin huikeampaa.

Koska kyydissä on kaikki nykypäivän elektroniikka ajonvakautusjärjestelmästä aina HUD-näyttöön, on luvassa melkoinen paketti – jopa talvikäyttöön. Kuusiportaisen automaattivaihteiston kanssa on jäisilläkin teillä varsin helppo elää.

Ovatko Camaron ajovalot tehottomat? Onko sen jousitus liian pehmeä? Miten kangaskaton kanssa tulee toimeen lumioloissa? Entä millaiset ovat kulutukset?

Paljastamme, että talvioloissa, matalaprofiilisin nastarenkain SS Convertible pääsi erittäin kohtuulliseen 12,1 litraan sadalla, Kesällä sillä on varmasti mahdollista ajaa jopa alle kymmenellä litralla, joka on 1999-kiloiselle ja yli 400-hevosvoimaiselle muskeliautolle huikea suoritus!

Vastaukset muihin äskeisiin kysymyksiin sekä paljon muuta selviää, kun lukee uuden Camaron koeajon Auto Bild Suomenuusimmasta paperilehdestä 4/2012.

 

Teksti ja kuva: J. Peltonen