Minkä merkin myyjät palvelevat parhaimmin?

Palvelu Plus Oy:n Auto Bild Suomelle vuosittain - nyt jo seitsemännen kerran – tekemä Palvelu 1 – tutkimus selvitti, minkä automerkkien myyjät osaavat hommansa ja minkä eivät. Uutena osiona tutkimuksessa on autoliikkeiden internet-sivujen arviointi ja se, miten asiakkaan niiden kautta lähettämiin yhteydenottopyyntöihin vastataan. Myös autoliikeketjut on tutkimuksen perusteella pantu paremmuusjärjestykseen.

Tutkimuksen parhaaksi merkiksi nousi Volvo, joka oli tulokseltaan täysin omaa luokkaansa. Maahantuojan ja myyjäkoulutusta organisoivan Volvo Auto Oy Ab:n puolesta palkinnon noutanut tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck - kuvassa keskellä - totesi Volvon menestyksen perustuvan pitkäjänteiseen koulutustyöhön.

Parasta internet-palvelua tutkimuksen mukaan antoivat Volkswagen-liikkeet. Palkitun merkin maahantuojan, VV-Auto Group Oy:n Volkswagen-osaston johtaja Lauri Haapala korosti internet-palvelun yhä keskeisempää asemaa asiakaspalvelussa.

Autoliikeketjuista parasta palvelua tarjosi Veho Autotalot Oy, jonka toimitusjohtaja Timo Seppä - kuvassa oikealla - kertoi koko henkilökunnan olevan mukana mittavassa palvelukoulutuksessa.

Auto Bild Suomen päätoimittaja Jarmo Markkanen - kuvassa vasemmalla - iloitsi siitä, että tämänvuotiset tulokset olivat Palvelu 1 -tutkimuksen seitsenvuotisen historian parhaat.

Lue Palvelu 1 –tutkimuksen tulokset ja koko lehtiartikkeli tästä: Palvelu 1 (PDF)