Monen mielipide: tämän herkullisemmaksi ei Ferrari enää muutu

Jos VW-pomo Ferdinand Piëch poikkeuksellisesti tilaa itselleen auton, joka ei ole lähtöisin konsernin omista, hyvin varustetuista riveistä, tuon auton täytyy olla jotakin tavattoman erikoista.

Ferdinand Piëch nimittäin tilasi itselleen Keski-Euroopassa miljoonan euron hintaisen Ferrari LaFerrarin, ja hänen pitäisi jopa sellainen saada.

Miljardöörin täytyy osoittaa huomattavaa rohkeutta: tilauksia on vastaanotettu yli 700, mutta LaFerraria valmistetaan ainoastaan 499 kappaletta.

Mallinimeltään melko mielikuvitukseton LaFerrari kiihtyy melko raikkaasti, vai mitä sanotte 0–300 km/h kiihtyvyydestä vain 15 sekuntiin?

Vastaavasti keskimoottoriselta luonnistuu 0–200 km/h kiihdytys vain seitsemässä sekunnissa ja nollasta sataan auto kiihtyy vain kolmessa.

Kyseessä on 800 hv/9000 r/min tehoin kaikkien autojen tehokkain katu-Ferrari, kevythybridi, jonka keskikulutus saadaan samalla huomattavan alhaiseksi.

LaFerrarin 6,3-litraisen V12-tekniikan maksimivääntö 700 Nm saavutetaan 6750 kierroksella. Polttomoottorin apuna on 163 hv sähkömoottori. Yhteisteho on siis hurjat 963 hv.

F1-kilpureista tuttu KERS-järjestelmä (tässä nimellä HY KERS), joka ottaa osan pyörien kineettisestä energiasta talteen, kuuluu kuvaan.

Poltto- ja sähkömoottorin yhteisvääntö on 900 Nm.