Näin voi helpolla voittaa Cooperin testissä

Uusi Mini Cooper F56 esitellään maaliskuussa 2014. Malli on 980 mm pitempi, 44 mm leveämpi ja lähes sentin edeltäjämallistoa korkeampi.

Alkuvaiheessa markkinoilla on kolme versiota , joista kaksi on ensi kertaa kolmisylinterisiä : näistä Mini Cooperissa on 1,5-litrainen moottori (136 hv) ja Mini Cooper D:ssä on 1,5- litrainen turbodiesel (116 hv).

Huippumalli Cooper S:ssä on kahden litran turbonelikko (192 hv) joka vääntää 280 Nm.

Kaikki mallit täyttävät Euro 6  -päästönormit. Diesel keskikuluttaa 3,5–3,6 l/100 km .

Tavaratilaa on vastedes 211 litraa, kun lukema merkittiin aiemmin 160 litraa. Akseliväli on kasvanut 280 mm ja raideleveys edessä 420 mm sekä takana 340 mm.

Perusversioissa on 15-tuumaiset vanteet ja Cooper S:ssä 16-tuumaiset. Mutta pyöräkoteloihin mahtuvat 18-tuumaiset.

Vaihteistona on kuusiportainen manuaali tai automaatti. Kuljettaja voi valita säätöpyörästä ajotapamoodin, joka on Mid, Sport tai Green. Ne muuttavat kaasu- ja ohjausvastetta.

Valinnaisena voi tilata esimerkiksi HUD-näytön ja liikennemerkkitunnistimen. Ensimmäisenä autona luokassaan Mini Cooperiin voi myös tilata kiinteän, integroidun SIM-kortin.

Ulkoisesti uusi Mini on muuttunut vain hieman, ilmanvastuskertoimen ollessa nyt 0,28.

Uusi Mini omistautuu myös digitaaliseen verkostoitumiseen, Facebookiin ja Twitteriin. Autoon voi vastaanottaa RSS-syötteitä, kuunnella äänikirjoja tai musiikkia Napsterista.

Vielä tärkeämpää Mini-faneille on se, että katon voi edelleen tilata maksutta erottuvalla värillä, samoin konepellin raidoituksen ja muut.