Näitä Audi-harvinaisuuksia tuskin olet nähnyt!

Useimmat tuskin ovat nähneet näitä harvinaisia Audi-prototyyppejä ja tutkielmia. Mukana on melkoisia erikoisuuksia 1970-luvulta.

Vuoden 1973 Audi Pik As on Giugiaron piirtämä Audi 80 -pohjainen kaunis muotoilututkielma.​
Vuoden 1973 Audi Pik As on Giugiaron piirtämä Audi 80 -pohjainen kaunis muotoilututkielma.​

Audi suunnitteli useita malleja, jotka eivät koskaan yltäneet tuotantoon. Osa oli muotoilututkielmia ja osa prototyyppejä.

Yksi erikoisista 1970-luvun alkupuolen Audi-prototyypeistä on Italiassa ideoitu näyttävä muotoilututkielma Pik As, joka perustui Audi 80 -malliin. Auton muotoili koriräätäli Giorgio Giugiaro. Vastaava VW Scirocco sen sijaan eteni sarjatuotantoon.

Suunnitelmiin lukeutui myös taloudelliseen ajoon suunnattu Audi Sedan, jolle saatiin ilmanvastuskertoimeksi vähäiset 0,198, mutta todella erikoinen oli omalta osaltaan sedan-pohjainen Audi 100 C2 Campmobil -asuntoauto, jolle luvattiin huippunopeudeksi 200 km/h.

Myös pidennetty Audi 100 C3 limousine oli omintakeinen luomus, puhumattakaan vuosimallin 1975 Audi 100 LS Kombi -farmarista, jota ei koskaan otettu tuotantoon.

Audi 80 -mallista tehtiin erittäin alhaisen ilmanvastuksen omaava tutkielma. Cw-lukemaksi saatiin vain 0,198.​
Audi 80 -mallista tehtiin erittäin alhaisen ilmanvastuksen omaava tutkielma. Cw-lukemaksi saatiin vain 0,198.​

  

Audi 100 C2 Campmobil on asuntoauton prototyyppi, jolle luvattiin huippunopeudeksi 200 km/h.​
Audi 100 C2 Campmobil on asuntoauton prototyyppi, jolle luvattiin huippunopeudeksi 200 km/h.​
Tällaista 1975-mallista Audi 100 LS Kombi -farmaria ei koskaan otettu sarjatuotantoon.​
Tällaista 1975-mallista Audi 100 LS Kombi -farmaria ei koskaan otettu sarjatuotantoon.​
Newyorkilainen Picasso Coachbuilders rakensi vuonna 1986 pidennetyn konseptiauton, joka perustui Audi 100 -malliin. Sitä ajateltiin kenties New Yorkin lentokenttätaksiin. Tekniikkana toimi Audi 100:n 115-hevosvoimainen nelisylinterinen.​
Newyorkilainen Picasso Coachbuilders rakensi vuonna 1986 pidennetyn konseptiauton, joka perustui Audi 100 -malliin. Sitä ajateltiin kenties New Yorkin lentokenttätaksiin. Tekniikkana toimi Audi 100:n 115-hevosvoimainen nelisylinterinen.​