Nissan korvaa sikanopean nykyisen GT-R -mallin: Uusi malli tulee jo 2018!

Nissan GT-R korvautuu jo vuonna 2018 uudella mallilla, josta esimakuna nähtiin Tokion autonäyttelyssä muotoilututkielma Concept 2020 Vision Gran Turismo.

Tulevan GT-R -hybridin tehot tulevat kuitenkin olemaan noin 700 hevosvoimaa. Keskikulutuksen arvellaan olevan tuntuvasti nykyistä alhaisemman.

Selvää on, että tuleva R36-GT-R on nykymallia kulmikkaampi. Nissan antoi jo vuonna 2014 Goodwoodin ratatapahtumassa esimakua siitä, millainen sen Playstation-peli Gran Turismo 6:n autosta tulisi.

Tokiossa nähtiin edelleen työstetty versio teemasta. Radikaalista tutkielmasta otettaneen sarjatuotantoon vain erinäisiä yksityiskohtia, joista Tokiossa nähty jäähdytinsäleikkö voisi olla yksi (se muistuttaa nykyistä tuotantomallia).

Tulevan sukupolven GT-R painaa entistä vähemmän. Nykymalli painaa noin 1800 kiloa, kun taas kilpailijoista McLaren, Porsche ja Ferrari painavat jopa 400 kiloa vähemmän.

Tulevan sukupolven GT-R painaa entistä vähemmän. Nykymalli painaa noin 1800 kiloa, kun taas kilpailijoista McLaren, Porsche ja Ferrari painavat jopa 400 kiloa vähemmän.
Tältä näyttää Tokion konseptiauto yläviistosta.

GT-R -fanit joutuvat odottelemaan uutuutta vielä hetkisen, sillä seuraavan sukupolven GT-R saapuu markkinoille vuonna 2018. Mallia on teknisesti ajanmukaistettu, Nissan toteaa australialaiselle caradvice.com.au -verkkosivustolle.

Jo R35-version suorituskyky on ollut halutunlainen. Uudessa mallissa keskitytään ajo-ominaisuuksien kohentamiseen entisestään.

Tulevan GT-R:n tekniikasta saa viitteen GT-R LM Nismossa. LMP1-ratakilpurilla osallistuttiin kuluvana vuonna Le Mansin 24 tunnin ajoihin.

Le Mans -prototyyppiin tulee tiettävästi 3.0 litran tuplaturbo-V6 varustettuna suorasuihkutuksella, jonka teholukemaksi saadaan 550 hevosvoimaa. Polttomoottori linkittyy sähkömoottoriin ja järjestelmätehoksi ilmoitetaan noin 1250 hevosvoimaa.

Jo nykyisen GT-R:n moottori perustuu Le Mans -ratakilpuriin: Nissan R390 GT1:llä kilpailtiin Le Mansissa vuosina 1997 ja 1998.

Tulevan GT-R -hybridin tehot tulevat kuitenkin olemaan noin 700 hevosvoimaa. Keskikulutuksen arvellaan olevan tuntuvasti nykyistä alhaisemman.