Nokian Renkaiden SnapSkan-palvelu laajenee

Renkaiden kunnon tarkistaminen automatisoituu ja helpottuu sadoilletuhansille suomalaisille, kun kuluttajalle ilmaiseen Nokian Renkaiden SnapSkan-palveluun tulee neljä uutta pistettä.

SnapSkan
Kun auto ajaa skannerirampin yli, niin SnapSkan mittaa renkaiden urasyvyyden automaattisesti 3D-skannauksella.

Liikenneturvallisuutta parantava SnapSkan-palvelun neljä uutta palvelupistettä avataan tällä viikolla Helsingin P-CityForumin, Vantaan Kauppakeskus Myyrmannin Q-Parkin sekä Tampereen P-Hämpin ja Oulun P-Kivisydämen parkkihalleihin.

SnapSkan-palveluverkoston kattavuutta täydentävät eri puolille Suomea Vianorin palvelupisteisiin sijoitetut SnapSkan-skannerit. Suomen uusien pisteiden lisäksi palvelu laajenee Norjaan. Osloon avattava palvelupiste on SnapSkanin ensimmäinen Suomen ulkopuolinen piste.

SnapSkan ei maksa käyttäjille mitään

Nokian Renkaiden yhdessä rengas- ja autonhuoltoketju Vianorin kanssa kehittämä SnapSkan on maailman ensimmäinen automaattinen ja yleisellä paikalla kaikille avoinna oleva renkaiden skannauspalvelu.

SnapSkan tekee urasyvyyden mittaamisesta nopeaa ja tehokasta. SnapSkan-skanneri on sijoitettu parkkihallin sisään- tai ulosajoväylälle. Kun auto ajaa skannerirampin yli, niin SnapSkan mittaa renkaiden urasyvyyden automaattisesti 3D-skannauksella.

Palvelu on täysin ilmainen. Maksuttoman raportin renkaiden kunnosta saa lähetettyään rekisteritunnuksen tekstiviestitse numeroon 18136 tai syöttämällä sen sivulle www.snapskan.fi.

Digitaalinen ja helppolukuien raportti lähetetään suoraan mobiililaitteeseen. Raportin voi tilata myös jo ennen skannaustapahtumaa, jolloin sen saa heti skannauksen jälkeen automaattisesti.

Jos raporttia ei tilata, kaikki SnapSkanin ajoneuvosta keräämä tieto poistuu viikon kuluessa. Raportti listaa renkaiden urasyvyydet ja kertoo, onko uusiin vaihtamiselle tarvetta. Samalla lähetetään myös koodi, jolla saa alennusta uusista renkaista valituissa myymälöissä.

SnapSkanin tavoite on parantaa tulevaisuudessa miljoonien ihmisten tieturvallisuutta. Palvelun idea on sijoittaa mittapisteet paikkoihin, missä autoilija liikkuu muutenkin, eli erillistä pysähdystä tai ajomatkaa mittauspisteelle ei tarvita. Raportin renkaiden kunnosta autoilija saa suoraan omaan älylaitteeseensa. SnapSkan mittaa kaikkien henkilöautojen ja kaikkien rengasvalmistajien renkaat.

Tavoitteena turvallisemmat tiet

Suomessa on liikennekäytössä liki kolme miljoonaa henkilö- ja pakettiautoa, joista jopa 250 000 päätyy tien päälle huonokuntoisilla tai välttävillä kesärenkailla. Autonrengasliiton tutkimuksen (Kesärengastutkimus 2016) mukaan 40 % suomalaisista arvioi renkaidensa kunnon väärin, huonokuntoisilla renkailla ajavista jopa lähes 75 %. Maksuton SnapSkan tekee renkaiden kunnon seuraamisesta autoilijalle vaivatonta ja nopeaa.

– Olemme saaneet asiakkailta SnapSkanista valtavasti positiivista palautetta. Haastatelluista 80 prosenttia arvioi palvelun vaivattomaksi ja suosittelisi sitä muille. 70 prosenttia koki palvelun parantavan tieturvallisuutta, sanoo SnapSkan-palvelusta vastaava Ville Nikkola Nokian Renkailta.

– Olemme kehittäneet asiakaskokemuksien pohjalta koko SnapSkan-kuluttajapalvelua skannauksesta raporttiin asti. Skannaustapahtuma on mukavampi ja autoilijan kännykkään saama raportti kertoo renkaiden kunnosta selkeämmin. Arvioimme, että palvelu on nyt valmis leviämään yhä suuremmalle autoilijajoukolle, Nikkola kertoo.

Lähimmän SnapSkan-palvelupisteen löydät Nokian Renkaiden verkkosivuilta.