Nollasta sataan 2,9 sekuntia – näitä tehdään vain 12 kappaletta

Keväällä menehtynyt virittäjäguru Carroll Shelby veti alkuvuodesta 2012 Mustang GT1000/GT1000 SC:n voimin maton toisen maineikkaan virittäjän, John Hennesseyn jalkojen alta.

Nimittäin 950-hevosvoimainen GT1000 ja  1100-hevosvoimainen GT1000 SC ovat tähän mennessä olleet tehokkaimmat piensarjoina rakennettavat Mustangit.

John Hennesseyn yhtiö Hennessey Performance on odottanut tilaisuutta vetää maton vastavuoroisesti renkaiden alta.

Etelä-Kalifornian Orange Countyssa pajaansa pitävä Hennessey rakennutti tehtävää varten Hennessey VR1200:n, joka perustuu Cadillac CTS-V:hen.

 

Hiilikuituisen, louverein varustetun konepellin alla majailee 7-litrainen V8 varustettuna kahdella turboahtimella.

Tehoa saadaan yli 1 240 hevosvoimaa ja autoa on jo testattu kiihdytysradalla.

Toivomuksesta voidaan asentaa ahtopaineen rajoitin, joka rajoittaa tehot mummoille sopivaan rauhanomaisempaan 800 hevosvoimaan.

Hennessey modifioi Cadillacin mekaanisesti ahdetun moottorin läpikotaisin ja suunnitteli uusiksi myös pakoputkiston ja jäähdytysjärejstelmän.

Kytkin ja vaihteisto ovat luonnollisesti erikoisvahvistetut, jotta ne kestävät, ja jotta teho saadaan siirtymään takapyöriin.

Huippuihin vaikuttaa osaltaan superkevyt hiilikuituinen etuspoileri, joka niitataan CTS:n alkuperäisiin  peltipaneeleihin.

Jos joku haluaa tilata, on todella kiire, sillä VR1200 -mallia valmistetaan ainoastaan 12 kappaletta.

Katso myös videolta lyhyet ensimaistit siitä, mitä tuleman pitää.

 

Auto Bild

http://www.youtube.com/watch?v=ljJx1LF2Kms