Normaalia häijympi Golf vääntää 485 Nm!

Tarinan kuutossarjan Volkswagen Golf R20:een on saksalaisen Siemoneit Racingin nikkaroima. Siihen asennettiin ensi töiksi hiilikuituinen konepelti, jotta painoa saatiin vähennettyä. Sen jälkeen perehdyttiin räätälöityyn pakoputkistoon, jotta uudelleen lastutettu moottori saadaan oikeuksiinsa.

Tarinan kuutossarjan Volkswagen Golf R20:een on saksalaisen Siemoneit Racingin nikkaroima. Siihen asennettiin ensi töiksi hiilikuituinen konepelti, jotta painoa saatiin vähennettyä. Sen jälkeen perehdyttiin räätälöityyn pakoputkistoon, jotta uudelleen lastutettu moottori saadaan oikeuksiinsa.

Moottorin elektroniikkaa muutettiin vähän kerrallaan sekä maantiellä että dynamometrissä. Kaiken mahdollisen tehon saamiseksi Siemoneit Racing asensi erityisen ilmanoton, joka pakottaa kylmää ilmaa palotiloihin. Lopputuloksena saadaan tehoa 355 hevosvoimaa sekä 485 Nm maksimivääntöä.

 

Tarina ei suinkaan pääty tähän. Siemoneit pystyy muuntamaan Golfin 530 hv tehoiseksi menohirviöksi. Vaihdelaatikon elektroniikan uudelleenohjelmointi varmistaa salamannopeat vaihtotapahtumat.

Muutoksia voidaan räätälöidä myös esimerkiksi Launch Control -järjestelmään, kierrosluvun rajoittimeen ja väännönrajoittimeen VW:n ja Audin DSG- ja S-Tronic-vaihteistoissa. Myös vaihtopisteitä voidaan muuttaa maun mukaan.

 

Virityspakoputkisto on valmistettu amerikkalaista laivateollisuuslaatua olevasta ruostumattomasta teräksestä ja on ehdoton osa siirryttäessä yli 330 hv tehoihin.

Teksti: J. Peltonen

Kuvat: tehdas